Toon posts:

[XP] Tasks onder andere user laten runnen dan System? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele tijd zoeken ben ik nog niet uit het volgende gekomen.

Op mijn pc heb ik geen admin rechten en ik wil wel een task schedulen. Da's op zich geen probleem. Dit heb ik geprobeerd met vbscript, AT en schtasks. Hij voert keurig de taken uit die ik hem opgeef. Alleen als ik een map op het netwerk wil benaderen gaat het fout.

Wanneer ik een met de task scheduler een batchopdracht geef om een bestand naar het netwerk te kopieeren doet ie het niet, terwijl het wel lukt als ik de batchopdracht handmatig opstart. Ik heb gekeken naar de user die hem opstart en dat is SYSTEM en niet ikzelf. Ik denk dat het daar dan ook aan ligt, want alleen ik hem rechten op de map op het netwerk.

Weet iemand dit te omzeilen door bijvoorbeeld de task door een andere user te laten uitvoeren?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 12:40:
Wanneer ik een met de task scheduler een batchopdracht geef om een bestand naar het netwerk te kopieeren doet ie het niet, terwijl het wel lukt als ik de batchopdracht handmatig opstart. Ik heb gekeken naar de user die hem opstart en dat is SYSTEM en niet ikzelf. Ik denk dat het daar dan ook aan ligt, want alleen ik hem rechten op de map op het netwerk.
Ik heb hier geen Windows XP draaien helaas, maar is het in XP niet mogelijk om net zoals de Task Scheduler in 2003 taken te runnen onder een andere username als dat workstation in een domein is gehangen dan?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij kun je bij de eigenschappen van de taak ook onder 2000 heel goed een andere useraccount instellen waaronder deze moet runnen. :?

Heb je hier tussen gekeken?

Probleem met Task Scheduler Windows XP > [XP] Tasks onder andere user laten runnen dan System? *

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 23-04-2004 12:46 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Wat op den duur de bedoeling is, is om een batchopdracht te verspreiden onder meerdere gebruikers in het netwerk. De batchopdracht moet vervolgens 's nachts een keer draaien. Ik heb gelezen dat het mogelijk is een user op te geven, maar dan moet er elke keer een wachtwoord ingevoerd worden en dat wil ik eigenlijk niet... Bestaat er iets waarvoor er niet een apart wachtwoord ingevoerd moet worden voor elke gerbuiker?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 13:44:
Wat op den duur de bedoeling is, is om een batchopdracht te verspreiden onder meerdere gebruikers in het netwerk. De batchopdracht moet vervolgens 's nachts een keer draaien. Ik heb gelezen dat het mogelijk is een user op te geven, maar dan moet er elke keer een wachtwoord ingevoerd worden en dat wil ik eigenlijk niet... Bestaat er iets waarvoor er niet een apart wachtwoord ingevoerd moet worden voor elke gerbuiker?
Als jij een task aanmaakt is hiet niet nodig om iedere keer het wachtwoord in te tikken. Dat doe je eenmalig bij de taak, en wordt vervolgens onthouden. Heb je het eigenlijk al geprobeeerd? Het is volgens mij namelijk niet zo moeilijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd. Ik kan gewoon binnen het domein m'n eigen useraccount en wachtwoord gebruiken zodat iedereen waarvoor ik de task definieer de task gescheduled krijgt.

thnx!
Pagina: 1