Chainech 7NIL1 'bios hack'

Pagina: 1
Acties:

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Beste tweakers,

Ik heb een Chaintech 7NIL1 nforce 400 ultra mATX mobo, maar dit bordje heeft niet veel overclock potentieel (je kan geen MP of vCore instellen). @Default voltage kon ik niet verder dan een FSB van 140Mhz :( (met een Duron 1600@1900+XP).
Wat ik me afvroeg is of er een gehackte bios is (net zoals bij de ECS K7S5A) waar je het dan wel kan instellen? Google leverde geen duidelijke resultaten op en hier kon ik er ook nix over vinden.
En nog een vraag is of ik een bios van zijn grotere broer 7NJL1 of 7NJS erin kan flashen, zodat ik dan wel de vCore en de MP kan instellen.

Alvast Bedankt.

http://www.swfemedia.com

Verwijderd

SI4live schreef op 23 april 2004 @ 11:37:
Beste tweakers,

Ik heb een Chaintech 7NIL1 nforce 400 ultra mATX mobo, maar dit bordje heeft niet veel overclock potentieel (je kan geen MP of vCore instellen). @Default voltage kon ik niet verder dan een FSB van 140Mhz :( (met een Duron 1600@1900+XP).
Wat ik me afvroeg is of er een gehackte bios is (net zoals bij de ECS K7S5A) waar je het dan wel kan instellen? Google leverde geen duidelijke resultaten op en hier kon ik er ook nix over vinden.
En nog een vraag is of ik een bios van zijn grotere broer 7NJL1 of 7NJS erin kan flashen, zodat ik dan wel de vCore en de MP kan instellen.

Alvast Bedankt.
Er is (nog) geen überbios voor dit bordje.

Wat je wel kunt proberen is een voltmod op je bordje.

Hier kun je meer info vinden over de pinmod.

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb wel de voltmod geprobeerd maar op een andere manier, nl. door alle L11 bruggen te verbinden met bison elecktro, maar dat mocht ook niet baten, want de voltage bleef gewoon het zelfde 1.55 ipv 1.85 :s.
De mod van de cache lukte wel en hoe het komt dat ik nog steeds @default voltage draai is me nog steeds een raadsel en ik heb wel tig keer gecontroleerd of ik de L11 verbindingen wel goed had verbonden.
Mja als er geen andere oplossing is moet ik het maar met de pinmod doen (alleen wel lastig zo met die kleine pinnetjes :p).

Wat ik me afvraag is dat ik die pinnetjes met Bison elektro kan verbinden ipv geleidende draad?

[ Voor 9% gewijzigd door SI4live op 23-04-2004 12:24 ]

http://www.swfemedia.com

Verwijderd

SI4live schreef op 23 april 2004 @ 12:21:
Ik heb wel de voltmod geprobeerd maar op een andere manier, nl. door alle L11 bruggen te verbinden met bison elecktro, maar dat mocht ook niet baten, want de voltage bleef gewoon het zelfde 1.55 ipv 1.85 :s.
De mod van de cache lukte wel en hoe het komt dat ik nog steeds @default voltage draai is me nog steeds een raadsel en ik heb wel tig keer gecontroleerd of ik de L11 verbindingen wel goed had verbonden.
Mja als er geen andere oplossing is moet ik het maar met de pinmod doen (alleen wel lastig zo met die kleine pinnetjes :p).

Wat ik me afvraag is dat ik die pinnetjes met Bison elektro kan verbinden ipv geleidende draad?
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik denk draad, maar dat zegt niks.

Misschien dat er wel een andere oplossing naast de pin-mod is hoor, maar de überbios oplossing is er iig nog niet.

Verwijderd

Er is weinig kans dat er voor dat board een bios komt waarin zit wat jij wil, meeste boarden ondersteunen het gewoon niet.

Die pinmod moet je niet te moeilijk over doen, je kan het ook gewoon onderop je board aan elkaar solderen, dan heb je niets met pinnetjes te maken. Als je het goed aanpakt hoef je maar 2 pinnen met elkaar te verbinden. Via de search moet je toch wel kunnen vinden hoe of wat.