marmitek PC Control

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik was van plan om deze afstandsbediening aan te gaan schaffen: zie onder

maar ik vroeg me af of deze ook te gebruiken is met windows XP Media Center of Musicmatch hiermee bedoel ik de nummers vooruitspoelen of zo naar een andere nummer over schakelen met de getallen op de afstandsbediening. of het volume verhogen of hoofdstukken doorspoelen als ik een dvd aan het kijken ben op de pc.
of werkt alleen maar de muisfunctie bij de pc-modus? kan iemand mij dit vertellen?

En heeft hij ook een leerfuctie?

Afstandsbedieningen: PC Control

Afstandsbediening voor uw PC
Werkt door vloeren en muren
Inclusief ShowShifter software en USB ontvanger
Tevens universele afstandsbediening
Marmitek X-10 compatible (dimmen en schakelen van verlichting en apparatuur)
Gebruikte signalen

Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl/pictures/9523.gif

NIEUW! Dé afstandsbediening voor uw PC! Bedien de PC vanuit uw luie stoel, zelfs in andere ruimtes. Ook geschikt voor het bedienen van audio/video-apparatuur. Ideaal in combinatie met de PC to TV Sender; deze zorgt ervoor dat beeld en geluid van uw PC draadloos naar uw TV of stereoset verzonden wordt.

De PC Control wordt geleverd inclusief RF-ontvanger (aan te sluiten via USB) en Showshifter software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met Girder kun je hem programmeren zoals je wilt. Hij lijkt trouwens wel erg op de Ati Remote Wonder (alleen andere kleurtjes zowat)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op!
Hij werkt wel, maar als je RF gebruikt naar je pc, dan zit er een lag in van een halve seconde. Ik heb zelf de versie hiervoor (mouseremote), en ga er van uit dat dat bij deze ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
een halve seconde valt toch wel mee. dat is mij mijn microsoft draadloos toetsenbord ook.

maar kan ik er dus ook direct nummers op zappen net zoals op mijn draadloos toetsenbord? en de leerfunctie?

[ Voor 39% gewijzigd door Avvd op 23-04-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Standaard kan je er alleen maar de muis mee vervangen. Dus je kan niet zomaar het volume van je pc veranderen ofzo met de volume-knop op de afstandsbediening. Je kan natuurlijk wel met de muis-functionaliteit dit doen maar dit is werk dat geduld vereist ;). Maar met Girder (www.girder.nl) kan je er wel van alles mee laten doen.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 08:49
Heey!

Ik heb op de HCC natuurlijk weer een gadget wat ik al geruime tijd op de planning had staan, 2 jaar :( En nu heb ik het eindelijk. ShowShifter is rommel, dus moest ik een andere manier vinden om er mee te doen wat ik wil op mijn manier.

Dus heb ik een uur gezocht op internet voor oplossingen om zelf met de afstandsbediening te doen wat ik wil. Eindelijk is het me gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Er is een plugin voor Girder :)
X10/ATI remote plugin

Deze werkt met alle IR dingen (16 stuks) die gebasseerd zijn op de X10 (waaronder CM21A van PC Control).

Het volgende moet geinstalleerd zijn:

1. X10 Drivers van Marmitek site
2. Girder
3. X10/ATI remote plugin

Daarna kun je met Girder verschillende acties aan een knop koppelen. Vergeet niet om de plugin te activeren, en op "Enable Input Device(s) F9" te klikken. Ook handig is de "Auto Enable Input Device" functie op het tabblad "plugins".

Ik heb met Girder bepaald functies aan knoppen gekoppeld, deze wil ik met jullie delen.

WinAmp besturen
Play, Pause, Stop, Forward, Rewind, Next track, Pevious track, Volume Up, Volume Down
Windows
Shutdown, Monitor Off, Monitor On, Close Application, Mute (volume uit/aan)

Klik hier voor voorbeeld bediening

Start Girder, Ga naar file, "Import group...", en selecteer het gedownloadde bestand.

---
Als je in de WinAmp groep kijkt zie je bij Volume Down en Volume Up twee eventstrings staan (een eventstring is zeg maar een knop of commanda dat girder krijgt). Als een knop word ingedrukt krijgt Girder een commando dat deze word ingedrukt, als de knop vastgehouden wordt krijgt girder een commando dat deze ingehouden wordt. Dus een paar keer per seconde gaat het volume dan down of up. Als je gewoon de knop inhoud en op "Learn Event" drukt dan lukt het vanzelf om die af te vangen. Voorbeeld, Commando: X10_DN_VolumeDown en X10_RT_VolumeDown. De laatste krijgt Girder als de knop ingehouden wordt. Je kunt het ook nog afvangen als de knop losgelaten wordt. Hiervoor moet je gewoon een paar keer op de knop "Learn Event" drukken, en tegelijkertijd de knop die je wilt afvangen als ie losgelaten wordt. Dus gewoon allemaal door elkaar zodat hij alle 3 de messages erin heeft staan:
X10_DN_VolumeDown (indrukken)
X10_RT_VolumeDown (vasthouden)
X10_UP_VolumeDown (loslaten)
---

Als je de muis nog wilt kunnen bewegen dan zul je 3 bestanden uit de showshifter map moeten hebben:
- RFAnywhere.exe
- Interceptor.dll
- ToolBox.dll
Het enige probleem is dan dat RFAnywhere de toetsen links, rechts, omhoog, naar beneden e.d. gebruikt. Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft? Graag

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van DLL's? Ik wil graag direct de X10 'driver' aanspreken. --> x10net.dll (COM interface)
Zodat ik in Delphi zelf meer acties eraan kan koppelen, dan kan ook zorgen dat je de muis kan besturen.

Als je nog verdere oplossingen hebt zoals het besturen van de muis met girder of iig zonder dat RFAnywhere andere toetsen overneemt hoor ik het graag. Het zou helemaal geweldig zijn als iemand het voor elkaar krijgt om de driver direct aan te spreken en de IR-commando's af kan vangen.

Veel IR-speelplezier. Kun je tenminste in bed blijven liggen om je muziek af te spelen :P Ik mis alleen nog de "Wake on IR" van m'm moederbord, LOL

<Homepage>

Pagina: 1