Toon posts:

[Exchange] Zowel lokale als externe mail correct routen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik zit met hetvolgende probleem:
ik ben met een asp applicatie bezig die tabellen genereert. Deze tabellen hebben zien er met CSS mooi uit op het scherm. Maar nu zou ik deze output moeten kunnen mailen via outlook (MET een standaard template van het bedrijf). Ik heb hier al een paar uurtjes opzoekwerk gedaan,maar ik vind niet echt een oplossing. Ik heb gelezen dat er tools bestaan die automatisch rtf files genereren. Maar zo een tooltje vind ik al niet. Weet trouwens niet of dat wel de goede werkwijze is. Misschien dat ik gewoon met mailto de body moet meesturen?? Maar dan kom ik in de problemen met de html-template denk ik. Wie kan me helpen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Je kunt met ASP mail versturen, dus dan zet je de output niet op het scherm maar in een mailtje.

[google=CDONTS ASP]
[search=cdonts asp]

[ Voor 7% gewijzigd door André op 23-04-2004 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok...goed dat je erover begint. Ik zit hier met een server waar IIS en Exchange samen op draaien. Aangezien ik de SMTP (van IIS) niet opgestart krijg, waarschijnlijk door een conflict met Exchange, kan ik geen CDONTS gebruiken. Ik heb al geprobeert om Exchange te configureren om te kunnen mailen via asp,maar dat lukt niet. Ik heb al Jmail en aspmail gebruikt. Daar kan je de SMTP host mee instellen. Maar ik krijg telkens deze delivery error :
"De naam van de geadresseerde is niet gekend."

Daarom wou ik dus over Outlook sturen :?

Nu heb ik 2 problemen ineens aangehaald. Hopenlijk geen verwijten hierop, maar ik was niet begonnen :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ASP programmeren hoort toch echt in PW thuis. Mocht het een Outlook probleem zijn hoort hij in SA :)

WOS > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:49:
Daarom wou ik dus over Outlook sturen :?
Over Outlook versturen? :? ASP == serverside, Outlook clientside? Of wil je met mailto: aan de gang gaan.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:49:
Ja ok...goed dat je erover begint. Ik zit hier met een server waar IIS en Exchange samen op draaien. Aangezien ik de SMTP (van IIS) niet opgestart krijg, waarschijnlijk door een conflict met Exchange, kan ik geen CDONTS gebruiken.
En als je de SMTP Service van Windows op een niet-standaard poort (dus iets anders dan 25 én daarnaast niet conflicteerd met andere software die gebruik maken van tcp/udp sockets zoals IIS) zet? Als het goed is zou hij dan de emails die je met CDO genereert gewoon moeten versturen.
edit:
niet mogelijk vanwege exchange - wat me dus pas later te binnen schoot :x

Mijn betere oplossing staat in mijn post onderaan :z

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 12:37 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

TeeDee

CQB 241

Het is niet handig om SMTP niet op 25 te draaien. Default is praktisch alle software ingesteld om alleen op 25 te draaien / accepteren.

Wat je kan doen is een correct .txt file in je exchange out queue te draaien.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

TeeDee schreef op 23 april 2004 @ 12:12:
Het is niet handig om SMTP niet op 25 te draaien. Default is praktisch alle software ingesteld om alleen op 25 te draaien / accepteren.

Wat je kan doen is een correct .txt file in je exchange out queue te draaien.
Hm.... tja inderdaad is mijn oplossing hierboven niet echt slim vanwege dat Exchange verhaal. De TS zal dus inderdaad de configuratie aan moeten passen indien dat mogelijk is (weet niet of ze die server onder beheer heeft namelijk)... En anders zijn er nog 2 mogelijkheden over:

1) Of een aparte server erbij plaatsen als webserver
2) Of een geconsolideerde webserver op die machine draaien door middel van VMware of Virtual PC/Server

[ Voor 51% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 12:38 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik al geprobeerd heb(misschien zat ik al dicht bij de oplossing) :

Ik heb bij de instellingen van de mail service op Exchange "Re-route aangevinkt" en daar de dns naam van de server ingesteld. En het werkte. Maar de euforie was van korte duur omdat er vanbuitenaf geen mails meer konden gestuurd worden naar een recipient van exchange. "Too Many Hops" kreeg je als return mail.
Ik heb ook al op alle mappen (die ik nodig acht) IUSR rechten gegeven.
Heb ook al Microsoft Knowledge Base Article 228465 uitgepluisd maar daar spreken ze als ultime oplossing over het verwijderen en herinstalleren van de Mail Service. Daar begin ik niet aan omdat ik te weinig van Echange afweet....
wat die txt-file betreft had ik graag iets meer uitleg.

Toch al bedankt voor de reacties !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 23 april 2004 @ 12:05:
[...]

Over Outlook versturen? :? ASP == serverside, Outlook clientside? Of wil je met mailto: aan de gang gaan.. :P
Ja met mailto aan de gang gaan zou een alternatieve oplossing moeten zijn. Natuurlijk verstuur ik mijn mails liever rechtstreeks over IIS of Echange. Maar ja...ik zit een beetje in de knoei. :'(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je bent gewoon overbodig moeilijk aan het doen. Exchange vervangt de SMTP-service van IIS, en die van IIS heb je gewoon niet meer nodig: je kunt daarna gewoon via Exchange de SMTP Virtual Server correct configureren zodat ie je mail wel slikt. Je bent puur moeilijk aan het doen omdat je Exchange niet correct is ingesteld. Ergo, subtiele trap terug naar Software Algemeen :)

Leg eens langzaam uit wat nu wel en niet werkt en hoe je SMTP van Exchange zou moeten werken. Voor zover ik het nu snap heb je een public server, die niet mag relayen, maar waar je vanaf localhost wel op wil kunnen relayen. Zoiets? :?

[ Voor 24% gewijzigd door curry684 op 23-04-2004 13:38 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat ik IIS niet meer nodig heb. En dat ik Exchange moet configureren. Zal een poging doen om eens het probleem uit te leggen. Je moet er wel rekening mee houden dat ik niet veel van Exchange ken en misschien daarom gemakkelijke dingen moeilijk vind.

Ik zit hier dus op een bedrijfje waar iedereen een mailbox heeft in Exchange (een recipient). Niemand heeft problemen om mails te versturen en/of ontvangen met outlook. Maar nu kom ik hier dus met mijn asp applicatie. :+
Ik was het gewoon om vlug even met CDONTS te mailen. Maar SMTP is niet geinstalleerd. En zoals je zelf zegt is dat niet nodig omdat ik over Exchange moet proberen te werken. Maar CDONTS kan ik niet gebruiken omdat die -volgens mij- alleen maar met IIS werkt. Dus nu heb ik JMAIL. Ik verzend nu met msg.Send(mail.myDomain.com) >> wel het goede domein ingevuld natuurlijk :*)
Als msg.From stel ik een Exchange recipient in. Dus daarover zou exchange al niet over mogen vallen. Maar juist die recipient krijgt telkens een delivery failed error.

Dus over outlook kunnen ze naar buiten sturen,maar over Jmail niet. Tenzij ik een re-route instel met het adres van de server. Maar dan kan men niet meer vanbuitenuit naar hier binnen sturen.

Dat is het in het kort.
Pagina: 1