Vervangende afstandsbediening voor Beolink 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 1.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Probleem: Bang & Olufsen tv zonder afstandsbediening.
TV is een Beovision LX 2802 (type 3802, S/W 2.1). Ik heb de B&O afstandsbediening van de buren even geleend, werkt prima. IR ontvanger van de tv is dus in orde. De afstandsbediening die bij deze tv hoort is de Beolink 1000. Nieuw én tweedehands erg duur. Dus op zoek naar een vervangende of universele ab. Ik weet inmiddels dat de meeste ab's een 40 KHz IR signaal gebruiken, en B&O 455 KHz.

Ik dus naar Douwe Bakker. Daar leveren ze de ComGenius, een programmeerbare ab voor zo'n €30. Beolink 1000 opzoeken in database, kabeltje aan ab en klaar! Niet dus, tv reageert totaal niet. Daarna op typenummer van de tv zoeken, opnieuw programmeren. En nog niks. Niemand die er iets van snapt, jammer en geld terug.

Dus ik naar de Scheer & Foppen. Daar hebben ze de Sony RMV302T (ook ongeveer €30). Volgens het tabel achter op de verpakking ondersteunt deze B&O tv's. Maar volgens die S&F gast ondersteunen die dingen vaak alleen de 'zap-funties' en niet zender- en menuinstellingen. En omdat de ab in een 'één keer open, nooit meer dicht'-verpakking zit kan ik 'm ook niet even uitproberen, want hij neemt een geopende verpakking niet terug. (Lekkere service.)

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik heb afgelopen week een OneForAll remote gekocht. Fantastisch ding.

Zeker nu ik de JP1 kabel gebakken heb (http://www.hifi-remote.com/ofa/)

Mijn audiosonic tv werd door geen enkele remote ondersteund (ook niet door de universele dingen) maar ik heb nu een eigen 'setje' gebakken voor deze tv en werkt perfect.

Ben nu bezig met de (iets ingewikkelder) pioneer home theatre codes.

Dacht eerst dat ik een kat in de zak gekocht had, omdat wederom mijn meuk niet ondersteund werd, maar de JP1 kabel is de redding

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
En omdat de ab in een 'één keer open, nooit meer dicht'-verpakking zit kan ik 'm ook niet even uitproberen, want hij neemt een geopende verpakking niet terug. (Lekkere service.)
Deze zaak lekker links laten liggen want hij is wettelijk verplicht het produkt terug te nemen als het niet werkt (indien het wel had moeten werken).

Bij veel algemene afstandbedieningen mis je vaak hele specifieke functies.
Online kan je ook een hoop opzoeken, maar als je echt alle functies wil dan kom je vaak uit bij de (erg) dure algemene afstandbedieningen.
Soms is het makkelijker een tweedehands afstandbediening te kopen. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
@ Emmeau: op die http://www.oneforall-int.com/index.html site kan ik geen specifieke bevestiging vinden dat de tv ondersteund wordt. Er is geen lijst met type nummers, alleen een lijst van merken.

@ _bas_: 2e hands Beolink 1000 ongeveer €85. Te duur. En ze schijnen ook niet erg goed te zijn, wel veel mooier dan een universele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt toch ook van die universele AB's die je kan programmeren met de oude AB, dus met een ontvanger om signalen op te nemen en daarna te kunnen reproduceren. Is dat niet iets :? (met hulp van de AB van je buren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben laatst voor een nokia televisie (ja die bestaan!) met de afstandbediening naar een technische dienst gegaan en die vertelde mij dat ze tegenwoordig afstandsbedieningen op maat maken. dus ik moest het type enzo geven van de afstandbediening en hoppa! weekje later had ik een afstandbediening die volledig naar behoren werkte! kan ik echt aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
weet uitervaring dat B&O niet erg universeel is met IR codes. Zelfs tussen verschillende generaties B&O apparatuur zijn de afstandbedinieningen veelal niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

_cje_ schreef op 23 april 2004 @ 11:29:
@ Emmeau: op die http://www.oneforall-int.com/index.html site kan ik geen specifieke bevestiging vinden dat de tv ondersteund wordt. Er is geen lijst met type nummers, alleen een lijst van merken.
In die lijst zal je ook geen audiosonic aantreffen, terwijl ik gisteren een complete keymap gemaakt hebt voor mijn tv, en dit perfect werkt.

Maar je kunt ook oneforall mailen, en die zoeken het dan voor je uit. Check de website www.oneforall.nl

@johnnyv.nl
De OneForAll die ik heb kan inderdaad leren, echter de geheugenruimte is beperkt.
Door de JP1 kabel, kan je als het ware de remote flashen, met codes die je zelf in/aangeeft.
Mijn audiosonic tv blijkt het RC5 protocol te gebruiken, hetgeen relatief eenvoudig is.
Mijn pioneer set daarentegen verstuurt 2 verschillende codes OF 1 code, afhankelijke van de toets, maar ook dit wordt ondersteund.

De truuk voor de tv was de AB toets voor toets te leren wat wat was, en deze data vervolgens als een nieuwe set te creeeren en deze vervolgens naar de remote te uploaden.

(ik maak dus een backup van mijn afstandsbediening op mijn pc 8)7 het moet niet gekker worden)

Ik bedien dus nu met mijn AB de volgende aparaten:
Audiosonic tv (wordt door geen enkele universele remote ondersteund)
Cyberhome dvd player (nog zo'n ranzig ding, wat standaard niet ondersteund wordt)
Panasonic vcr (over het algemeen gebrekkige standaard ondersteuning)
Pioneer home theater (nog geen standaard ab voor gevonden

Al deze apparaten kan ik nu maximaal bedienen aangezien ik zelf bepaal welke functie aan welke toets kom te hangen.

Daarnaast bied deze afstandsbediening nog wat andere grappen zoals macros (klik zei Emmeau, en de tv, vcr en htr gingen met een knop aan)

[ Voor 54% gewijzigd door Emmeau op 23-04-2004 11:46 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109210

universele ab kan je vergeten. Meestal werken die B&O's met een 16bit ir-code ipv een 8bit voor de 'gewone' merken. Dus het wordt of de orginele, of een andere tv.

Let wel, een B&O ab kost veel, maar blijft ook meer waard. Er staat volgens mij een gegarandeerde inruilwaarde voor.
_bas_ schreef op 23 april 2004 @ 11:22:
[...]

Deze zaak lekker links laten liggen want hij is wettelijk verplicht het produkt terug te nemen als het niet werkt (indien het wel had moeten werken).
Klopt, maar ik werk zelf ook in een winkel, en je loopt tegen het probleem aan dat niemand een geopende verpakking accepteert. Dan zit je dus met een product wat prima functioneert, maar niet te verkopen is. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan de fabrikant.
Sommife winkels gaan er idd makkelijker mee om, maar daar loop je dus wel het risico een al geopende verpakking mee te krijgen. t'Is het een of het ander.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 109210 op 23-04-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
@ johnnyv.nl: die ab van de buren is van een nieuwere generatie. Hoewel ik er mee kan zappen en zelfs zenders zoeken, krijg ik het nog niet voor elkaar er ook zenderinstellingen mee op te slaan (zie reactie Techknow). Een andere ab programmeren met de ab is dus geen optie.

@ Emmeau: ik ben al druk aan het rondkijken op die One For All site, is zeker interessant. (Cyberhome DVD, heb ik ook, de dvd 402.)

Ik hoop ook eigenlijk een beetje op een reactie van Meneer_E, die heeft nogal verstand van dit soort dingen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Techknow schreef op 23 april 2004 @ 11:39:
weet uitervaring dat B&O niet erg universeel is met IR codes. Zelfs tussen verschillende generaties B&O apparatuur zijn de afstandbedinieningen veelal niet uitwisselbaar.
Het is al heel lang zo dat de afstandbedieningen juist wel uitwisselbaar zijn! Wij hebben zelf ook een beolink 1000, maar ook een afstandbediening die oorspronkelijk bedoeld was voor een beosystem3500. Die laatste afstandbediening gebruiken we helemaal niet, omdat we de 1000 hebben! Het enige waar jij op zou kunnen doelen is dat de beolink 1000 nog one-way is, dus geen two-way functies ondersteund.

Misschien is dit trouwens iets voor de TS: vervanging voor beolink 1000

[ Voor 15% gewijzigd door Rum op 23-04-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Rum schreef op 23 april 2004 @ 12:06:
Misschien is dit trouwens iets voor de TS: vervanging voor beolink 1000
Geen foto enzo, tikje vaag maar ik ga het zeker even uitzoeken. Dank.

edit: ik heb er achteraan gebeld en inmiddels een exemplaar besteld. over ongeveer een week weet ik meer. ervaringen meld ik hier in ieder geval.

edit2: Ik kreeg vandaag (27-04-04) een telefoontje van Oneforall. Voor B&O werken alleen de 'High-end' afstandsbedieningen.
Ook van Com-afstandsbedieningen kreeg ik een reactie, gewoon via de mail:
Bij sommige B&O toestellen kunnen er wat problemen ontstaan
(signaal werkt te zwak)
U kunt in dit geval beter een een op een vervanger van Com
nemen de Com3216

[ Voor 49% gewijzigd door lord.farquaad op 27-04-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb een neo pronto en een b&o mx 5500 televisie, bij de tv zit een beolink 1000 en met deze ab heb ik de neo pronto geprogrameerd.

Alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Ik had dus die vervangende ab besteld (zie eerdere post) bij Thijssen Audio Video in Velp. En het heeft even geduurd, maar ik heb 'm binnen. En 't ding werkt perfect. Het is gewoon een plastic ding met alle functie die ook op een B&O ab zitten. Merk en type: Konig IR 9843. Ik heb er op internet zo snel geen plaatje van kunnen vinden, maar veel bijzonders is het ook niet. Maar hij werkt. Nu de tv nog (vaag storend geluid probleem). Dank voor alle reacties.
Pagina: 1