Toon posts:

[delphi] string met character returns naar stringlist

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een functie geschreven die een string terug geeft met een stuk of 35 character returns
Nu moet ik die strings tussen die character returns in een TStringList stoppen.

Dit zou mogelijk zijn met de substring functie, maar dat zou een veel te lange procedure worden
om die string te converteren. Ik heb ook op google gezocht, maar er is vrij weinig te vinden over dit onderwerp.

Is er iemand hier die weet hoe ik een string met character returns converteer naar een stringlist?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:11:
Is er iemand hier die weet hoe ik een string met character returns converteer naar een stringlist?
Een functie schrijven die het result van de functie string split op de character return, en vervolgens elke substring toevoegd aan een TStringList object? Zou absoluut niet lastig moeten zijn lijkt mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 23-04-2004 11:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bedoelt dat er returns (carriage returns) in je string staan, en dit wil je in een TStringList zetten?

Kijk eens naar TStringList.Text en TStringList.AddText.

Tip: een eigen functie ervoor schrijven zoals mindcrash zegt is niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Creepy op 23-04-2004 11:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

je kan ook gewoon TStrings.Add gebruiken, maar dan wordt het één element in de stringlist. Voordeel is dat het erg snel is, nadeel is dat het een probleem kan geven wanneer je regel-voor-regel erdoorheen wilt wandelen. Als je naderhand de text bijv alleen maar in een file wilt opslaan, maakt het niet uit hoe je de string aan de stringlist toevoegt.

日本!🎌

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Creepy schreef op 23 april 2004 @ 11:24:
Je bedoelt dat er returns (carriage returns) in je string staan, en dit wil je in een TStringList zetten?

Tip: een eigen functie ervoor schrijven zoals mindcrash zegt is niet nodig.
Ik ben dan ook (tijden) geen Delphi programmeur (meer) en geeft dan ook in het algemeen een suggestie die in ieder geval doet wat hij wil doen ;)

Wel mooi dat die functionaliteit er trouwens standaard in zit trouwens, nooit geweten :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:11:
Ik heb een functie geschreven die een string terug geeft met een stuk of 35 character returns
Nu moet ik die strings tussen die character returns in een TStringList stoppen.
Je kan met TStringList.Delimiter een delimiter op moeten geven waarop de string gedeelt moet worden. Als je de string in TStringList.DelimitedText propt wordt dat opdelen gedaan. Toevallig is een enter al het default char waarop gedeelt wordt, dus je kan ook gewoon de TStringList.Text property gebruiken, zoals hier al eerder gezegt is.

Je hebt ook de ExtractStrings functie die hetzelfde doet, maar het zelf schrijven van zo'n functie is ook niet erg lastig en zeker niet lang. Gewoon een loopje.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De Trim functie sloopt alle control characters eruit, en volgens mij vallen de character returns hier ook onder?

• Creepy

Creepy

Kool schreef op 23 april 2004 @ 14:09:
De Trim functie sloopt alle control characters eruit, en volgens mij vallen de character returns hier ook onder?
De trim functie haalt hoogstens tekens aan het begin en einde van de string weg. Niet de tekens die tussen de "normale" karakters staan

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, alleen de spaties aan het begin en aan het einde van een string.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 23 april 2004 @ 11:24:
Dit heef niet echt zoveel zin, want aangezien die results + carraige return een string zijn, zal die hele string gewoon op 1 positie van de stringlist komen te staan.

het is dus de bedoeling dat die strings die zeg maar tussen de carraige return staan allemaal hun eigenpositie krijgen. Dus als het result = abc||def||ghi dan moet de stringlist er als volgt uit zien:
pos string
0: abc
1: def
2: ghi

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 01:56:
[...]

Dit heef niet echt zoveel zin, want aangezien die results + carraige return een string zijn, zal die hele string gewoon op 1 positie van de stringlist komen te staan.

het is dus de bedoeling dat die strings die zeg maar tussen de carraige return staan allemaal hun eigenpositie krijgen. Dus als het result = abc||def||ghi dan moet de stringlist er als volgt uit zien:
pos string
0: abc
1: def
2: ghi
Je HAD de help even kunnen lezen. en de methods properties kunnen bekijken die ik had gegeven. Dan was je ook vanzelf uitgekomen op de properties en methods die LordLarry heeft genoemd.

Pagina: 1