[Word] 1000+ (automatisch?) bestanden aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb hier 1000+ bestanden in Word. In deze bestanden wordt een bedrijfsnaam genoemd, welke nu veranderd is dus in alle documenten aangepast moet worden. Omdat het heel veel werk is om deze documenten allemaal handmatig aan te passen zoek ik iets om dit te automatiseren... Na 2 uur zoeken in Word, google en de search zou ik het echt niet meer weten.

Hebben jullie misschien een ideetje?

Whoop!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zitten die bestanden in 1 directory?

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 23-04-2004 11:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
er zijn text-editors die in meerdere bestanden kunnen search & replacen. Of dit goed gaat met word bestanden weet ik niet, omdat dit natuurlijk niet plain tekst is.

Een andere optie is het schrijven van een macro, hier zullen andere tweakers je mee moeten helpen...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Als de nieuwe bedrijfsnaam even lang of korter is dan de ouder bedrijfsnaam kan je met behulp van een hexedit progje de bedrijfsnaam vervangen, aangezien in word zinnen gewoon als string worden opgeslagen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• marccom
  • Nu online
Het zijn bestanden van verschillende grootte's (sommige met veel plaatjes) en het gaat bij deze bestanden om de titelpagina (eerste pagina waar in het klein de bedrijfsnaam op staat), de voettekst en de pagina met de voorwaarden. Deze bestanden staan in mapjes ingedeeld op cursusnummer. Het gaat ook om Excel en PowerPoint documenten (deze moeten als het kan ook aangepast worden...) maar het meeste (en belangrijkste) zijn de Word documenten.

Een macro heb ik ook aan gedacht maar hoe je zoiets moet maken heb ik geen idee/verstand van... Ik zal daar is naar zoeken :)
djexplo schreef op 23 april 2004 @ 11:28:
Als de nieuwe bedrijfsnaam even lang of korter is dan de ouder bedrijfsnaam kan je met behulp van een hexedit progje de bedrijfsnaam vervangen, aangezien in word zinnen gewoon als string worden opgeslagen.
De bedrijfsnaam (ik mag hem hier niet noemen denk ik?) wordt korter. Hij bestaat nu uit 3 tekens (spatie) 10 tekens (spatie) B.V. Dit wordt 3 tekens (spatie) B.V.

Het logo blijft gelukkig wel hetzelfde :)

[ Voor 32% gewijzigd door marccom op 23-04-2004 11:42 ]

Whoop!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
daarom is het verstandig om voorgedrukt papier te hebben met de bedrijfsnaam erop ;) tenzij alles gemaild moet worden, dan helpt et niet :) maar anders wel.

en denk dat het wel meevalt om ze allemaal zelf te veranderen. hooguit kost het je een dag denk ik. gewoon 20 openen, ff dubbelklikken op de bedrijfsnaam, ctrlv, ctrls en alt F4

maarja, automatisch is altijd makkelijk :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• marccom
  • Nu online
Ziet er goed uit!!! Thanx! Heb het gedownload en ga het zo even proberen. Ben benieuwd!Zag dat er ook een versie voor Excel was. Ik ga ff wat documenten bij elkaar zoeken en dan testen. :)

Whoop!

Pagina: 1