Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

grafische software: hoe teken ik een 2d schema zoals dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alternative/blaat.gif

met welke software kan ik 2d schema's en overzichten maken zoals hierboven is weergegeven? de tools van microsoft office volstaan niet.

zoeken op google levert 1000-en programmaatjes op waarvan 99,999 procent iets anders is dan ik zoek.

de bedoeling is dat het figuur wordt opgesteld in lagen, en de lagen ten opzichte van elkaar nog verschuifbaar zijn. (zoals tekenen in msword maar dan complexer en uitgebreider)

heeft iemand een suggestie?

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
MS Visio of Rational Rose?

[ Voor 49% gewijzigd door sjink op 23-04-2004 10:53 ]

*blup*

Verwijderd

Dia is een open-source Visio-kloon waarmee je heel aardig dit soort tekeningen kunt maken.

Kijk eens op deze site: http://www.lysator.liu.se/~alla/dia

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm, als je meer in-depth beschrijft WAT je nog met die tekening aanwil, qua 'flexibiliteit', dan kan ik wel andere paketten voorstellen.

Maar in zoverre dat ik het zo zie, kan ik die tekening, en eender ander die zich er even aanzet, binnen...hmm....5 à 10 minuutjes ook zo verkrijgen.
En de 'lagen', misschien niet in een apart venster dat je lagen onzichtbaar kan maken of via overlay-toestanden (=tekenprogramma's zoals Paint Shop), maar ze zijn er wel in Word.

Je kan per slot van rekening, ook zaken linken en dus als geheel gaan verschuiven, of naar achtergrond en voorgrond gaan brengen, en daar zitten dan weer die 'lagen'.

Hopelijk ben je hier iets mee; en als hetniet duidelijk is en/of je gaat dat toch in word proberen.
Vraag maar raak, ik zal proberen dit topic wat te volgen :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
Anders gewoon vector georienteerd progsel zoals Adobe Illustrator. :)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Elk willekeurig tekeprogramma dat met lagen werkt, bv. CorelDRAW, Adobe Illustrator ...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
ik moet in ieder geval ellipsen op zn zijkant kunnen tekenen.
het lijkt een beperking van veel programma's omdat alles wat ik tot nu toe probeer geen mogelijkheid biedt om ellipsen schuin neer te zetten

Verwijderd

Topicstarter
okee

de beperkingen in word ten aanzien van dit figuurtje zijn:
1. de kwartcirkels op de achtergrond als ronde lijn tekenen gaat niet; hele grote cirkels zouden een mogelijkheid zijn, maar dan moet ik met grote witte rechthoeken het tekengebied gaan afdekken;
2. de ellipsen in het figuur kan ik niet draaien in de gemiddelde diagram editor.
3. eventueel is het opvullen van de ellipsen met een patroon een probleem, neem aan dat een pakket dat in laagjes kan tekenen, dit ook kan.

de rest is niet zo'n probleem lijkt me.

ow en als het programma meteen de functie voor het genereren van tekstvakken met pijltjes over kan nemen van word dan is dat natuurlijk ook makkelijk :)

ik dank u voor de reacties tot zo ver!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Met OpenOffice draw? is gratis, en daar kan het prachtig in.
kun je ook meteen exporteren naar tig andere formaten.

Tekst vlakken met pijltjes en koppelingen zijn ook geen probleem viir OO.o, ook exporen naar MS format kan,

http://www.openoffice.org voor meer info.

openkat.nl al gezien?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
killercow schreef op 23 april 2004 @ 11:33:
Met OpenOffice draw? is gratis, en daar kan het prachtig in.
kun je ook meteen exporteren naar tig andere formaten.

Tekst vlakken met pijltjes en koppelingen zijn ook geen probleem viir OO.o, ook exporen naar MS format kan,

http://www.openoffice.org voor meer info.
Op gebied van grafica kan die niet zoveel meer/minder dan Word dacht ik....

Is eigenlijk ook niet meer dan het tekkenpakket -whatsinthename- dat ooit (nu nog ?) bij Office zit/zat.

Buiten het draaien van die ellipsen (behalve onder45/90/180°) denk ik dat die ander toch écht wel kunne onder word. En ook zeker on OpenOffice dat ik gebruik.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
ik merk dat veel pakketten zijn gericht op het tekenen van elektronische diagrammen et cetera

openoffice lijkt wel de goede keuze omdat die alles kan draaien (wat ms office inderdaad niet kan)... mooi detail is trouwens dat Word de OpenOffice tekening compleet misvormt bij openen

rose en illustrator moet ik nog even bekijken bij iemand die die pakketten heeft.

thank you

Verwijderd

Topicstarter
openoffice doet het goed!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Ermm zoals al eerder gemeld, in illustrator kan dit ook perfect hoor? Altans in 5/10 mins heb ik dat ding in elkaar geknutseld..

superB

Pagina: 1