Toon posts:

[DirectX] Versie 8.1 error bij geinstalleerde 9.0

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn als het volgende gebeurt: als ik sommige programma's installeren wil, zeggen ze "Direct X 8.1 is niet op uw computer aanwezig". Dat klopt, ik heb 9.0 geïnstalleerd staan (zie ik ook in dxdiag.exe).

Als ik eventueel dan 8.1 installeer en restart, is het nog niet goed. Als ik daarna dan versie 9.0 installeer en restart ook niet. Ik kom niet voorbij die versie check.

Ik heb dit met bijvoorbeeld het installeren van Sonar en games van Lucasarts.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Als goed is is DX backwards compatable, dus gewoon nee klikken bij installeren en dan moet het spel gewoon werken :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou je willen. Maar op de een of andere manier heb ik dus DX9.0 maar denken sommige installers dat je nog niet eens 8.1 hebt... :(

De DX check is niet over te slaan. Je moet minimaal DX 8.1 hebben, dat heb ik dus, maar het wordt niet herkend. En kan ik dus niet installeren. RaaR!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb Xp Pro draaien en heb het kunnen omzeilen door de compabiliteits-modus van de games terug te zetten. Misschien werkt dit ook voor jou.

Su6

Verwijderd

Ja dit heb ik al eens eerder gezien bij iemand die met warcraft iii bezig was, en het enigste wat hielp was opnieuw windows installeren.
Het was gewoon een softwarematig probleem, dat krijg je wel vaker als je je computer een tijd niet opnieuw geistalleerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Compatibiliteitsmodus....nog niet van gehoord. Zit dat ook in W2k?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 10:53:
Compatibiliteitsmodus....nog niet van gehoord. Zit dat ook in W2k?
Nope, pas vanaf Windows XP. Probeer anders een of je op de site van de producent een patch kan vinden om Win2K te ondersteunen.

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DirectX hoort niet in WOS, maar in SA :)

Direct X versie probleem > [DirectX] Versie 8.1 error bij geinstalleerde 9.0
WOS > SA

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 23-04-2004 11:05 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al...
Vreemd, ik heb er wel vaker last van, dahct, ik ga nu eens kijken. Misschien dat er ergens een fout zit in de versiecheck van Direct X. Dat ze niet upwards compatible kunnen versie checken. Of dat ze ingebouwd hebben dat 8.1 gevonden moet worden en niet 8.1 of hoger. En als je dan 8.1 installeert, dat er dan resten van 9.0 blijven staan, waardoor de installer denkt dat je nog steeds versie 9 hebt.

In Macromedia Director MX2004 zat ook een vette bug. Omdat MX2004 versie 10 is en de Xtras ervoor (soort extensies) het getal 10 niet ondersteunen (jawel, 1 katakter!) in de check denken ze dat versie 1 is gebruikt en krijg je de melding: director versie is te oud, ik werk niet met versie 1. Brrr... :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor posten in WOS i.p.v. SA. Zal het niet meer doen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:05:
Excuses voor posten in WOS i.p.v. SA. Zal het niet meer doen.
Maakt niet uit hoor :) Het is soms lastig onderscheid te maken tussen Windows, en Windows applicaties ;) 'Topicsmover' is my middle name :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 10:23

pasta

Ondertitel

offtopic:
Spin "Topicsmover" Bond? :+

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Zeker als ze beide van Microsoft zijn... ;)

• DBear
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2025

DBear

Bier Rolt

Kijk even in het register wat er staat bij de volgende key:

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectX en dan bij version.

Waarschijnlijk staat daar nog iets van 4.09.xx.xxxx

Daar moet je er van maken iets in de trend van 4.08.xx.xxxx

weet zo even niet het juist versienummer zit nl. op het werk.

vergeet de backup niet

Verwijderd

Topicstarter
klopt, daar staat 4.09.0000.0900
Maar dat zou je ook willen met DX9.0 right?

Ik had het even veranderd in 4.08.0000.0000 maar dat zal de goede versie niet zijn. Werkt dus niet... :)

• DBear
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2025

DBear

Bier Rolt

Dit moet het zijn: 4.08.01.0881 (heb het ff opgezocht)

Dit probleem heb ik ook gehad met 3dmark01 die wou toen ook 8.1 hebben en heb het op deze manier opgelost. Bij een DX9 game moet je het versienr weer terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
JA! Je hebt gelijk en het werkt.
Ik kan nu installeren.

Mijn oplossing: de reg-keys met verschillend versienummer exporteren en zo kun je dan "even switchen".
Pagina: 1