[PHP]

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:13

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Ik heb hier een mySQL db opgezet die is ontstaan uit een conversie van een excel (xls) naar een csv. Dit is gedaan omdat de producten in een excel omgeving worden bijgewerkt en ingevoerd. Binnen deze database krijgt natuurlijk elke regel een eigen ID maar de productgroepen staan ook in die DB. Nu wil ik uit in mijn (kleine) selectie scherm dus eerst een productgroep selecteren en dan de bijbehorende artikelen weergeven.
In deze kolom worden de producten gescheiden van de groepen door het feit dat producten met een cijfercombinatie beginnen en de groepen uiteraard met letters. Bijvoorbeeld

Groep 1
45-aa-43
45-cc-32
43-ed-31

Groep 2
33-dd-23
35-cc-21

etcetera. Nu is mijn vraag kan ik in deze opstelling van de database door middel van SQL toch de groepen scheiden dus dat als ik groep1 selecteer dat alle producten worden weergegeven tot groep 2 en zo verder.

Zo ja, welke SQL kan ik hierop laten gaan en als het niet direct te maken is, waar kan ik hier iets specifiekere informatie over vinden?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Wat heeft dit met PHP te maken? Je titel is trouwens ook niet goed, en je topicstart vind ik maar uber-vaag.
Hoe ziet je data-model eruit? etc.....

Lees even de P&W Quickstart, open een nieuw topic waarin je wat duidelijker bent.

Je kan ook eens iets lezen over normaliseren denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door whoami op 23-04-2004 10:11 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.