Cd rom drive staat niet bij Deze Computer

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 17:50
Hey luitjes,

Heb een vraag voor jullie: Ik loop nu op een school stage en daar hebben ze zo`n pc ( Dell Optiplex gs+ pentium 75 mhz met 1.5 gb harddisk en 32mb edo geheugen.
Alles verder goed geinstalleerd, behalve dat de cd rom speler niet bij " deze computer " weergegeven wordt. Iemand een idee
b.v.d
:7

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Gaius
  • Niet online
Welke windowsversie?
Er staat me iets van bij dat ik vroegah (windows 95) eerst nog cd-rom drivers via de config.sys en autoexec.bat moest gebruiken, omdat ie ze anders niet zag.

Ziet ie 'm wel in de hardwarelijst eigenlijk?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wordt de drive wel herkend bij het opstarten? Gezien de leeftijd van het beestje zou het me niet verbazen dat hij naar de eeuwige jachtvelden verhuisd zou zijn.

Wanbeleid is ook beleid.

• Astennu
Op deze pc staat op het moment windows 98 geinstalleerd. en ook bij apparaat beheer herkent hij deze niet. zou het nu ook nog te maken kunnen hebben met config.sys en autoexec.bat
b.v.d _/-\o_

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 15:37

ADH_ED

Hoogbevaagd

Kijk idd eens rond bij de oudere diskettes voor een cd-rom device driver disk

Let dan wel goed op het merk dat je erin hebt hangen :)

• Astennu
Ja bij het opstarten herkent hij de cd rom speler wel gewoon en in dos herkent hij deze ook gewoon, alleen in windows niet |:(

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik neem aan dat je dat en ook pak-em-beet [search=98 cdrom niet herkend] al had gedaan;
mijn Windows ziet geen cd-rom `meer`
[rml][ win98] Geen cdrom en writer na via4in1 *[/rml]
[rml][ Win98] Windows ziet 2 CD-ROM's niet (IDE)[/rml]
CD drives verdwenen
etc etc.

Veel tips, misschien een antwoord. Loop ze even langs ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Astennu
Bedankt voor jullie hulp allemaal, heb het opgelost door gewoon weg effe de bios te resetten...

:Y)

Pagina: 1