Hey mense,
Oke ik heb een hele vage fout...ik heb drie datagrids op een scherm en de laatste twee kan ik gewoon een voorgedefinieerde width geven maar de eerste om de een of andere reden niet.
De width van de datagrid is 168 x 172 dus daar ligt het niet aan. De andere twee datagrids zijn op precies dezelfde manier gedefinieerd en deze werken correct.
Als ik de code run dan krijg ik dus bij de eerste datagrid de volgende error:
System.argumentoutofrangeexception : index was out of range. Must be non-negative and less then the size of the collection.
Heb het grid ookal eens opnieuw aangemaakt en dergelijke maar dat hielp ook niet...heeft iemand een idee of suggestie?
Alvast bedankt...
Oke ik heb een hele vage fout...ik heb drie datagrids op een scherm en de laatste twee kan ik gewoon een voorgedefinieerde width geven maar de eerste om de een of andere reden niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| SqlDataAdapter da = new SqlDataAdapter("SELECT name AS Router_Name "+
"FROM ROUTERS WHERE status=0 "+
"AND suspended='no'", myConnection);
// create a new dataset
DataSet ds = new DataSet();
// fill dataset
da.Fill(ds, "ROUTERS");
dataGrid1.DataSource = ds.Tables["ROUTERS"];
// DatagridTableStyle
DataGridTableStyle dgts3 = new DataGridTableStyle();
dgts3.MappingName = "Routers";
dataGrid1.TableStyles.Clear();
dataGrid1.TableStyles.Add(dgts3);
try
{
dgts3.GridColumnStyles[0].Width = 130;
dgts3.RowHeadersVisible = false;
dgts3.DataGrid.Refresh();
}
catch(Exception qt)
{
MessageBox.Show(qt.ToString());
} |
De width van de datagrid is 168 x 172 dus daar ligt het niet aan. De andere twee datagrids zijn op precies dezelfde manier gedefinieerd en deze werken correct.
Als ik de code run dan krijg ik dus bij de eerste datagrid de volgende error:
System.argumentoutofrangeexception : index was out of range. Must be non-negative and less then the size of the collection.
Heb het grid ookal eens opnieuw aangemaakt en dergelijke maar dat hielp ook niet...heeft iemand een idee of suggestie?
Alvast bedankt...
http://www.catalogged.net/