[FreeBSD] Kernel gedelete..

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Jaja, heele stomme fout. Collega had de map /www/* aangemaakt. Een map genaamd * dus. Dus heb ik met mijn briljante geest de regel rm /* ingevoerd, ervanuitgaande dat de / een escape character was. Idd lekker stom dus.

Nu heb ik dus alle files in de / map weer terug gezet inclusief de kernel. Deze heb ik van een andere bak gekopierd, alleen is dit niet dezelfde versie zodat dingen als top en ps niet meer werken.

Kan ik op 1 of andere manier nog makkelijk de kernel terug halen of moet ik een kernel van kernel.org halen en compilen? Een build world werkte ook niet.

Bedankt!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat je een freebsd kernel kunt krijgen op kernel.org eerlijk gezegd, en dat buildworld niet helpt verbaast me ook niet, de kernel is geen onderdeel van world namelijk :)
Ik zou gewoon een GENERIC voor jouw versie terugzetten, of als je de config nog hebt op een ander systeem een nieuwe kernel compilen voor dat systeem.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ah ok, (ik ben totaal freebsd-noob, meer met linux gewerkt)

Ik ben nu een generic aan het terug zetten, hopelijk werkt dit!

Verwijderd

Idd, generic terug zetten, rebooten, originele kernel recompilen en installen, rebooten en gaan.

Overigens vind ik het wel raar dat je je kernel zomaar hebt kunnen wegdonderen. Normaliter word die geinstaleerd met de schg flag (System Immutable), wat inhoud dat je je kernel niet zomaar kunt rm -rf'en. De kernel word echter alleen met de schg flag geinstalleerd als je of make installkernel gebruikt, of met de hand chflags schg /kernel doet.