Toon posts:

[XP] IE werkt niet in gastaccount *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een account met beperkte rechten aanmaak of de gastaccount inschakel werkt internet niet op deze accounts. Ik werk met xp pro. Bij het aanklikken van het expl icoon zie je een zandlopertje en daarna niets meer.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

In de eigenschappen van de internetconnectie kan je aangeven of deze voor deze (en dus jouw) account only is, of dat iedereen em mag gebruiken.
Je topictitel mag wel wat duidelijker trouwens..en wat heb je zelf gedaan om het antwoord te vinden?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het is ook mogelijk dat je nog wat instellingen aan moet passen binnen die accounts om te kunnen internetten. In documents & settings staat als geheime directory het 'default' mapje. Hierin kun je evt dingen wijzigen wbt standaardinstellingen.

Als het een rechtenprobleem is zou ik eens in gpedit.msc gaan kijken (start/run). Wat komt er in beeld als je in een dosprompt 'ping www.tweakers.net' invult? Mocht je er nog niet uit zijn dan is het ook best nuttig voor ons om even te zien hoe je netwerk eruit ziet. Kun je eens een 'ipconfig' intikken in dezelfde dosbox? Met 'ipconfig > temp.txt' schrijf je de output evt nog naar een bestandje.

Voor de duidelijkheid: als je niet in een domein werkt, lijkt het me sterk dat het een rechtenconflict is. Je geeft tenminste zelf niet aan dat je veranderingen hebt aangebracht en een dergelijk probleem ontstaat niet zomaar.

Localhost is where the heart is

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'werkt internet niet'. Bedoel je dat je bijvoorbeeld ook geen IP adres krijgt, ping niets doet, etc etc? Of bedoel je met 'internet' alleen 'browsen met IE'? Ik gok op de tweede en ik pas je topictitel wat aan, de huidige zegt helemaal niets over je vraag ;) Probeer dus de volgende keer ajb een wat duidelijkere topictitel te nemen, zie ook je mailtje van een tijdje terug :)

Zie verder ook de mensen hierboven. 'ipconfig > temp.txt' zal trouwens niet lekker werken. Open eerst een commandprompt met cmd.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2004 08:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik als beheerder kan met IE werken maar het gastaccount nog altijd niet.
Ik heb bij de eigenschappen gekeken van IE op tab beveiliging en daar staat de gastaccount tussen de gebruikers. Verwijder ik deze gast en maak ik een nieuwe aan werkt deze nog altijd niet.
ik heb ip config en ping gegevens hieronder geplaatst

met ip config krijg ik
Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: pandora.be

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 81.83.177.219

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.248.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 81.83.176.1

bij het pingen
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=27 ms TTL=249

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0

(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:

Minimum = 12ms, Maximum = 27ms, Gemiddelde = 15ms

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat gaat wel goed ja, dus echt alleen IE.

Check trouwens ook de rest van de reply van [rml]SilentStorm in "[ XP] IE werkt niet in gastaccount *"[/rml] even. Pak eventueel regmon en filemon van www.sysinternals.com er bij om te zien wat fout gaat (stel in dat je alleen mislukte acties ziet, scheelt veel tekst). Naast natuurlijk de policies doorkijken of je misschien ooit wat te veel hebt aangepast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
In map default ben ik ook eens gaan kijken naar de beveiligingsinstellingen van IE de gastaccount Lilie staat ook daar tussen de gebruikers.
Met filemon krijg ik dit

25 12:24:10 IEXPLORE.EXE:3712 OPEN C:\PROGRA~1\WMAFOR~1\roadblahloud.dat ACCESS DENIED PCXP\Lilie

Een rechtenconflict ??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou eerder denken aan een virus of Spyware..?.. wat is die map WMAFOR~1? En wat staat daar precies in?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
het mapje heet wma for flaw en er zit een dll bestand in exitlove.dll

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou zoiets niet vertrouwen in ieder geval. Misschien kun je hier even naar kijken?

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

misschien op deze website geweest? http://www.exitlove.com/
EVERY website needs traffic!
YOU can earn it FREE!
Yes, you can earn FREE traffic by joining our FREE Exit Exchange!
We have a 2:1 ratio. Members can earn FREE traffic on 5 levels!.
Signup now to earn FREE traffic!
Lijkt me idd een gevalletje van mal/spy/adware

An Explanation of l33t Speak

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

F_J_K schreef op 23 april 2004 @ 08:48:
Zie verder ook de mensen hierboven. 'ipconfig > temp.txt' zal trouwens niet lekker werken. Open eerst een commandprompt met cmd.
SilentStorm schreef op 23 april 2004 @ 01:34:
Wat komt er in beeld als je in een dosprompt 'ping www.tweakers.net' invult? Mocht je er nog niet uit zijn dan is het ook best nuttig voor ons om even te zien hoe je netwerk eruit ziet. Kun je eens een 'ipconfig' intikken in dezelfde dosbox? Met 'ipconfig > temp.txt' schrijf je de output evt nog naar een bestandje.
Volgens mij gaat dat wel goed hoor ;)

Maar ik houd het nu ook op spyware :) Informatie over het verwijderen vind je in [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] had spider.007 al gegeven. Exit love lijkt geen eigen uninstaller te hebben. Mocht het probleem nog niet (meteen) zijn opgelost, zet dan bij internet explorer onder extra>internet opties>geavanceerd je standaard instellingen eens terug.

[ Voor 4% gewijzigd door SilentStorm op 23-04-2004 14:37 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad de spyware die mijn gastaccount's blokkeerde.
Bedankt iedereen voor de hulp.
Pagina: 1