UTP kabel doet het niet*

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ik heb 2 UTP kabels met een trekveer door het huis getrokken en daardoor moest er een connector aan de ene kant van de UTP kabel af . Nou heb ik van die connectortjes gekocht die je gewoon zelf kan dichtklikken zodat je geen tang nodig hebt. Nou heb ik ze goed aangesloten maar ik krijg bij allebei de kabels geen verbinding. Ik heb nou al 3 keer een andere connector geprobeerd maar het wil maar niet lukken, ik sluit het zo aan:

oranje/wit
oranje
wit/groen
blauw
wit/blauw
groen
wit/bruin
bruin

Het moet een straight kabel zijn.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Weten wij veel wat voor kabel je hebt genomen en/of je een auto MDI/MDX (of wat dat auto-sensing zooi ook mag heten) hebt.

Houd exact dezelfde volgorde van de ene kant (waar je niet aan geprutst/geknipt hebt) aan op je andere kant aansluiting en je hebt een officieel erkende straight kabel :)

edit:
LOL @ hieronder, vind net dezelfde pic via google op: straight utp: hier

edit:
krijg nou wat :( internet heeft het ook wel eens fout, naja, hier verder onder staat een goede. Net nog ff op cisco site gezien, klopt idd geen r*k van dat plaatje hierboven :r

[ Voor 58% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-04-2004 10:45 ]

Verwijderd

uiteindes niet per ongeluk in de verkeerde volgorde (gespiegeld) erin geklikt?

anders misschien toch cross maken, of je kabel is gebroken....

@boven :9 volgens mij klopt dat plaatje niet echt :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 01:00 ]

Verwijderd

dat is de juiste codering als je het klik ding beneden hebt (je weet wel dat lipje... controleer of ze allebei zo gemaakt zijn... mischien klopt de jouwe wel maar die andere niet...

ps. die zelfklik conn. zijn wel minder qua kwaliteit.. zou op 100+ megabit problemen kunnen geven geknepen RJ45 stekkers zijn iig stukken beter!

kan je niet bij een winkel een tang lenen (desnoods met borg) ?

• Vincent17
Ik heb ze er op die manier ingedaan met het lipje naar beneden, zo zit ie aan de andere kant ook. Kabelbreuk lijkt me sterk, dan zou ik bij alle 2 de kabels die ik getrokken heb kabelbreuk moeten hebben. Ik heb niet als een woesteling die kabels omhoog zitten jassen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/nt_straight.gif
en hier

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
pak die stekker die je er afgeknipt er eens bij en doe exact hetzelfde. vervolgens het stekkertje echt goed stevig dicht drukken, zodat de pinnetjes door de isolatie van de kabel heen gaan.

Verwijderd

Titelfix.

Verwijderd

Dat plaatje met groen/wit, groen, etc. werkt prima hoor; het is misschien een beetje verwarrend, maar zolang je de aderparen maar hetzelfde houdt is het gewoon volgens de specs.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:56:
Dat plaatje met groen/wit, groen, etc. werkt prima hoor; het is misschien een beetje verwarrend, maar zolang je de aderparen maar hetzelfde houdt is het gewoon volgens de specs.
En wat jij zegt is niet verwarrend :?

Die kleurvolgorde is de wereldwijde standaard zodat iedereen die aan een netwerk werkt op dezelfde manier de aansluitingen verzorgd. Bij een kabel is jou opmerking evt. nog wel toepasbaar, maar als je dan een patchpanel aansluit of een wandcontactdoos......dan hang je!

Voor de TS: maak anders ff een foto van je knutselwerk...

[ Voor 6% gewijzigd door yeroen1979 op 23-04-2004 17:04 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Pak een multimeter en meet de kabel ff door zodat je zeker weet dat er geen kabel breuk is. Wil wel eens fout gaan als je te hard aan de trekveer trekt. Spreek uit ervaring ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 17:07 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
En die zelfknijpstekkers zijn een ramp. Ik heb er eens eentje moeten gebruiken bij een @home installatie, werkte niet. Meteen op de fiets gesprongen, mn tang en wat RJ45 stekkers opgehaald en het werkte meteen.

Die dingen zijn gewoon een ramp, ik snap niet hoe mensen dat ooit hebben kunnen bedenken :X

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 23:44

PowerSp00n

There is no spoon

yeroen1979 schreef op 23 april 2004 @ 17:03:
[...]

En wat jij zegt is niet verwarrend :?

Die kleurvolgorde is de wereldwijde standaard zodat iedereen die aan een netwerk werkt op dezelfde manier de aansluitingen verzorgd. Bij een kabel is jou opmerking evt. nog wel toepasbaar, maar als je dan een patchpanel aansluit of een wandcontactdoos......dan hang je!

Voor de TS: maak anders ff een foto van je knutselwerk...
En dat is gewoon een standaard hoor, en wel T568A die er eerder was dan T568B (het GoT plaatje o.a.).

• Vincent17
Nou ik heb maar zo'n tang gekocht en een stel normale connectors en het werkt in 1 keer schitterend.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:56:
Zo verwarrend is het niet eens. Dit is gewoon de 568A standaard, waarbij groen en oranje omgewisseld zijn t.o.v. het vaker gebruikte 568B.

(Overigens is een crosscable effectief 568A aan de ene kant, 568B aan de andere.)

edit:
Hmm, bij nader inzien ben ik niet de eerste die dat aanstipt.. Nahja niet gezien :)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 28-04-2004 20:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

M14

Er wordt hier wel steeds geschreeuwd dat de TS zn RJ-45 pluggen na moet kijken ed, maar ik geloof niet dat het daar fout zit.

Leen bij de lokale PC-boer eens zo'n test apparaatje en kijk eens of alle aders zijn doorverbonden. Is dit zo, dan heb je gewoonweg een ander probleem :). Is 1 van de aders niet doorverbonden, dan is het waarschijnlijk fout gegaan met de kabel leggen.

Heb je tijdens het trekken van de kabel er hard aan getrokken? Want als je pech hebt is er ergens een breuk in de kabel.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Het kan best zijn dat de stekkertjes niet goed aangedrukt zijn of de draadjes er niet ver genoeg in gestoken zijn. Je kan dit eenvoudig controleren met een kabeltester of het handmatig met een multimeter doormeten.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

M14 schreef op 29 april 2004 @ 15:00:
Er wordt hier wel steeds geschreeuwd dat de TS zn RJ-45 pluggen na moet kijken ed, maar ik geloof niet dat het daar fout zit.

Leen bij de lokale PC-boer eens zo'n test apparaatje en kijk eens of alle aders zijn doorverbonden. Is dit zo, dan heb je gewoonweg een ander probleem :). Is 1 van de aders niet doorverbonden, dan is het waarschijnlijk fout gegaan met de kabel leggen.

Heb je tijdens het trekken van de kabel er hard aan getrokken? Want als je pech hebt is er ergens een breuk in de kabel.
Als je nu eens verder leest zie je ook dat het probleem al opgelost is B) 8)7

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

M14

Fairy schreef op 29 april 2004 @ 15:06:
[...]

Als je nu eens verder leest zie je ook dat het probleem al opgelost is B) 8)7
Damn, ik ben weer te snel met posten :P

Of te lam om de hele thread te lezen ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1