Ik heb een pentium 2 met een geformatteerde schijf van 60 Gb (die zat er al in toen hij nog draaide heeft tussen door nog wel op een andere pc gezeten maar werkt wel gewoon. Er zit al sinds deze pc bestaat een vodoo 3 kaart in. er zit wel een nieuwe cd-rom maar die ontvangt hij gewoon een mijn hd draait ook gewoon. Ik had eerst problemen met mijn voeding maar hij doet het nu gewoon goed. Alleen krijgt mijn monitor geen enkel signaal als ik de pc aanzet en het ligt niet aande monitor want die doet het gewoon wel op andere pc's en ik heb het ook al met een andere monitor geprobeerd. wat is er aan de hand en kan ik doen
Hoor je ook een serie piepjes als je je pc aanzet? Zo ja, dan moet je even in de handleiding van je moederbord kijken wat de piepjes betekenen. Zo nee, dan kan het nog vanalles zijn: het moederbord, de processor, het geheugen of de videokaart.
Mocht je dus een andere videokaart hebben liggen, zet die er dan eens in. Helpt dan niet? Haal dan het geheugen er eens allemaal uit en kijk of je dan wel beeld krijgt. Helpt dat ook niet, haal dan alle andere kaarten er eens uit en haal de harde schijf/cdrom/floppy/etc eens los en kijk of je dan beeld krijgt. Werkt dat ook niet, dan is je moederbord of je processor stuk. (in de meeste gevallen het moederbord)
Mocht je dus een andere videokaart hebben liggen, zet die er dan eens in. Helpt dan niet? Haal dan het geheugen er eens allemaal uit en kijk of je dan wel beeld krijgt. Helpt dat ook niet, haal dan alle andere kaarten er eens uit en haal de harde schijf/cdrom/floppy/etc eens los en kijk of je dan beeld krijgt. Werkt dat ook niet, dan is je moederbord of je processor stuk. (in de meeste gevallen het moederbord)
• Videokaart er opnieuw inzetten (of andere als je die hebt)
• BIOS resetten (helpt soms tegen de meest vage errors)
• Krijg je beeps te horen want dan kun je zo uitzoeken wat het probleem is. Voor de codes zie: http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html
• BIOS resetten (helpt soms tegen de meest vage errors)
• Krijg je beeps te horen want dan kun je zo uitzoeken wat het probleem is. Voor de codes zie: http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
check de stekker van de monitor eens, soms gaan pinnetjes hierin krom, is ook niet handig.
ping 127.212.23.124
Neem eens een kijkje in de overbekende Hangen & Opstartproblemen troublshooter. Deze is speciaal voor dit soort gevallen geschreven.
Het komt best vaak voor dat je geen beeld krijgt als je de PC aanzet, en kan door vanalles komen. In die troubleshooter zijn meerdere oorzaken op een rijtje gezet, en ook nog een aantal manieren om te testen wie de boosdoener is.
Het komt best vaak voor dat je geen beeld krijgt als je de PC aanzet, en kan door vanalles komen. In die troubleshooter zijn meerdere oorzaken op een rijtje gezet, en ook nog een aantal manieren om te testen wie de boosdoener is.
Dit topic is gesloten.
![]()