Toon posts:

_HEEEEEL_ Raar probleem.. Dood? Niet dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een pc'tje van me werk meegenomen, maar die is echt heeeeel raar.

Tis een gewone doodsimpele P1-200 MMX, met een standaard pentium mobo (ABIT geloof ik), 32 mB geheugen, en een 6,4 GB Schijfie.. en een 8x cd-rom spelert, en een 2 mb videokaartje..

MAAR...

Als ik hem aanzet, (alles zit aangesloten, behalve het mobo), en ik zet hem aan, dan gaan de fannetjes met hakken en stoten vooruit... tis echt TIK , TIK, TIK, TIK..

Is dit normaal als je het mobo NIET aansluit , maar de rest wel?

Als ik het mobo WEL aansluit, doet de pc het WEL..

maar ik vindt het een beetje vreemd..

Kan iemand mij dit uitleggen?

Johny

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
een druppie olie kan wonderen doen,maar ik heb het ook weleens met een oude PC meegemaakt dat de fannetjes verroest waren, hoe dat mogelijk was weet ik ook niet, dus kijk daar eens naar...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar als ik het mobo WEL aansluit , dan draaid alles als een tiet.. als ik het moederboard NIET aansluit, gaat het tik tik tik tik

Is dit niet uitlegbaar ofzo??

Help mense!!!!

johny

Verwijderd

Je moet een PC voeding zwaat genoeg belasten bij het aanschakelen om dat het een schakelende voeding is.

Maar het is toch helemaal geen probleem als PC het doet met mobo je werkt noiit zonder mobo alleen als het een externe scsi kast is met meerdere writer of HD's

Verwijderd

Topicstarter
ok, kan ik inkomen..

maar is die voeding dus niet kaduuk ofzo?
Normaal??

Johny

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens, even in het algemeen, als ik een losse voeding op Netstroom aansluit (Alleen dus een kabeltje naar de voeding , verder nix) gaat ie wel gewoon draaien..?

Hoe legt ge dat dan uit?

Verwijderd

Dit is heel normaal je moederbord geeft een signaal naar je voeding "power good" dit is een soort startsein dat de voeding op mag starten en als hij deze niet krijgt komt er ook geen volledige spaning op de rest..

Ik vind dit een vreemde vraag trouwens... wou je de kast voor wat anders gaan gebruiken of zit je gewoon te experimenteren??

Verwijderd

Topicstarter
Nee. zit niet te expirimenteren, maar had dus die pc meegeomen, aangesloten, ik zette hem aan, en tik tik tik.. dus ik denk, ff losmaken dan maar.. Toen zag ik dat die fannetjes bij elke tik een klein stukkie verschoven, dus ik d8 ik vraag ff.

Het is idd net of ze net niet genoeg stroom krijgen...

Verwijderd

Dit is correct als de Witte draad de POWERGOOD niet een om de 5ns een klok puls krijgt betekent dat de moederbordt niet start zou wel de rest moeten starten.
Dat de fannetjes niet gaan draaien zou aan de voeding liggen die geen spanning retour krijgt van het mobo. IS het een IBM

Verwijderd

Topicstarter
Merkloze voeding..

Maar is die voeding niet kapot dan? Niet als ik hem zodadelijk 2 uur heb draaien dat ie boem zegt ofzo??

ik wil het gewoon ff zeker weten

Johny

Verwijderd

laat draaien en test zo doen wij ok een test
met een gerepareerde voeding en voor een paar geeltjes heb je een nieuwe at(x)
Pagina: 1