cooltype.dll foutmelding bij Acrobat Writer 5

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 08:53
Ik heb acrobat writer nu al meerdere malen geinstalleerd op mijn winXP Pro machine, maar telkens als ik een PDF wil maken mbv distiller of als ik acrobat 5 opstart, dan crasht ie en krijg ik een melding in de cooltype.dll file.

Is er toevallig iemand die weet hoe ik dit op kan lossen???

het heeft altijd gewerkt.

Ik heb ook photoshop 7 nog draaien van adobe.....maar het heeft altijd gewerkt....nu dus niet meer.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Bartez schreef op 22 april 2004 @ 23:41:
Ik heb ook photoshop 7 nog draaien van adobe.....maar het heeft altijd gewerkt....nu dus niet meer.
Wat heeft altijd gewerkt? PS7? of Acrobat?

CoolType van Adobe is een font renderer die ervoor zorgt dat al je fonts er beter uit zien op het scherm, dat zit standaard bij Acrobat en andere programma's.

Het lijkt erop dat óf je .dll corrupt is óf CoolType kan niet omgaan met een of meerdere font op je systeem op de een of andere manier.

Heb je toevallig recent nieuwe fonts geinstalleerd oid?

Als het goed is zit er bij XP ook standaard een soort font 'renderer' (Anti-Alias, vroeger werd FontHints gebruikt) waardoor je font er goed uitzien, dus mss. heb je CoolType nieteens nodig, probeer hem eens uit te zetten in Acrobat zodat ie niet wordt meegeladen tijdnes het opstarten.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Bartez
heb recent zeer veel fonts geinstalled ja.....en acrobatr werkte voorheen goed.

hoe kan ik uitzetten dat hij die cooltype overslaat?? ik kom namelijk niet eens IN het programma....hij crasht al bij het opstarten namelijk.....

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

hmm, ik weet niet of het officieel een uitzetbare plugin is, maar je zou kunnen proberen de dll uit de acrobatmap te halen (wel eerst backup maken uiteraard ;))

heb je problemen sinds de installatie v/d fonts? in dat geval is het waarschijnlijk dat daar het probleem ligt, anders proberen die dll uit te schakelen.

BTW had je even kunnen googlen denk er zelf ook nu pas aan hoor ;)
Op de Adobe supportsite kun je lezen dat het een bekend probleem is en hoe of wat :)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Bartez
het zit inderdaad in de fonts....ik ga ze opnieuw instaleren. Zonder fonts werkt het perfect!!

Bedankt voor de info!