Toon posts:

kingston geheugen met infinion chipset ???

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb laatst 2 x 512 ddr geheugen gehaald van kingston pc3200 400mhz.alebij zaten ze in een mooi dooisje en verzegeld.nu heb ik ze net weer uit mijn pc gehaald omdat ik onder het gamen blue screens krijg dus dacht ik kijk eens naar het geheugen en blijkt dat 1 kingston dimm vol zit met infinion chips.is dit normaal of?? er zit ook mooi een kingston stikker op enzo. heb ze in dual mode lopen op een K7N2-Delta-L moederbord. nou was de vraag is dit normaal of moet ik terug gaan naar de winkel?

greets

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb je de "A" versie van dat geheugen? Wat voor chips zaten er op dat andere bankje?

Als je een dual channel kitje hebt gekocht, dan ga je er toch vanuit dat de geheugenchips op beide modules gelijk zijn ivm stabiliteit. Heb je geen dual channel kitje gekozen, maar gewoon 2 losje reepjes, dan kan zo iets gebeuren.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Topicstarter
nee heb gewoon 2 losse reepjes gekocht bij Gistron en ze zaten alebij in een origineel doosje die verzegeld was. en op dat andere reepje staan wel kingston tekentjes op? komt het daar door dat ik bluescreens krijg ??
groet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 23:42:
nee heb gewoon 2 losse reepjes gekocht bij Gistron en ze zaten alebij in een origineel doosje die verzegeld was. en op dat andere reepje staan wel kingston tekentjes op? komt het daar door dat ik bluescreens krijg ??
groet
en hoe of waar ken ik zien of ik een A versie heb ??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, doe eens een beetje moeite zelf te zoeken... :/

Er zijn maar weinig RAMchipbakkers en Kingston is er niet een van. Ze kopen gewoon chips in van producenten (denk aan Infineon, TwinMOS, Elpida, WinBond enzo) en plakken die op een reepje. Kingston reepjes hebben dus altijd chips van een ander merk. Zo niet, dan hebben ze de chips van een ander gerelabeld, wat een erg dubieuze praktijk is :o

Inifineon is overigens een fusie van Siemens (DE) en Micron (US), twee van de meest gerespecteerde chipbakkers, dus is er zeker niets inherent mis mee, het zijn sterker nog de enige made-in-EU chips.

Je BSODs komen dus niet doordat je 'nep' geheugen hebt oid, hooguit doordat de timings te strak staan of dat de chips niet compatibel zijn met je mobo. Ga daar dus maar eens eerst mee verder zoeken, in het ergste geval is een van de DIMMs brak, meer niet :z

P.s. WTF bedoel je met 'chipset'- er zit helemaal geen controller chipset op een DIMM, ga eens gauw de RAM FAQ lezen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.