Toon posts:

Dubbele monitor & Roaming profile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel,

Je hebt een afdeling die voor 50% met dubbele monitoren werkt. Deze Pc's zijn voorzien van twee videokaarten. De overige 50% van de Pc's heeft één videokaart.

De gebruikers wisselen regelmatig van plek en zitten dus de ene keer achter een dubbele monitor maar ook regelmatig achter een enkele.

Wanneer de gebruiker op een dubbele monitor gewerkt heeft en hierna achter een enkele gaat zitten, staan sommige applicaties nog op het 2e scherm en zijn dan voor de gebruiker onzichtbaar op het enkele scherm.

Met een vaste hand is het mogelijk om het window te minimaliseren en dan (blind)te verplaatsen naar het enkele scherm.

Wie weet er een mogelijkheid om wanneer er achter één scherm gewerkt wordt alle windows default dan ook op dat ene scherm te tonen zodat de gebruiker niet zijn window(s) kwijt is?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is dat niet iets wat aan de applicatie ligt? Als Photoshop bij mij (was nogal aan het klooien met mijn beeldschermen) geen tweede kan vinden dan prakt ie vanzelf alles weer op 1 scherm. En volgens mij doen andere progs dat ook. Tis immers gebasseerd op coordinaten volgens mij waarbij de linkerhoek van je 'primaire' monitor 0,0 is.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Kan dat niet door de instellingen m.b.t. dual-screen op werkstation-nivo te doen?

Ik bedoel: je hebt 2 groepen werkstations, één met en één zonder dual screen.

Hang aan groep 1 een policy/loginscript/whatever waarmee je dual screen uitzet, en zet 'm bij de andere groep juist aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 01:09 ]

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

OzBoz schreef op 23 april 2004 @ 01:02:
Is dat niet iets wat aan de applicatie ligt? Als Photoshop bij mij (was nogal aan het klooien met mijn beeldschermen) geen tweede kan vinden dan prakt ie vanzelf alles weer op 1 scherm. En volgens mij doen andere progs dat ook. Tis immers gebasseerd op coordinaten volgens mij waarbij de linkerhoek van je 'primaire' monitor 0,0 is.
Mijn persoonlijke ervaring is simpelweg dat Photoshop bij mij alles wél op de 2e monitor blijft gooien, ook al is hij losgekoppeld en vooral, uitgeschakeld in windows.

Echter zal hier vast een applicatie voor te vinden zijn die uitgevoerd kan worden samen met login-scripts voor je netwerk. Kan support van microsoft je niets wijzer maken?

Verwijderd

GX schreef op 23 april 2004 @ 01:13:
Mijn persoonlijke ervaring is simpelweg dat Photoshop bij mij alles wél op de 2e monitor blijft gooien, ook al is hij losgekoppeld en vooral, uitgeschakeld in windows.
Lekker handig..

Lijkt me dan meer een photoshop probleem, dan een windows-probleem. In dat soort gevallen zul je eerst vast moeten stellen _waarom_ de applicaties zichzelf op een niet bestaand scherm zetten (.ini? register? map met instellingen?) voordat je kunt zeggen hoe je dit het best aan kunt pakken. Althans, dat zou ik doen.

Je kunt ook heel bruut gewoon 2 profiles per user gebruiken, en die in je login script wisselen al naar gelang de gebruikte PC. Zou ik niet doen :P