[vb5/6] Ymodem protocol

Pagina: 1
Acties:

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik ben momenteel bezig een systeem te maken dat een volledige communicatie heeft met een intiligente handheld scanner over de compoort.

Dit werkt allemaal flekkenloos.

Alleen nu hebben we om de bestanden (exe) naar de scaner up te loaden een extern programma nodig, welke de bestanden via het ymodem protocol upload.
Nu zou het natuurlijk ideaal zijn om dit ook via onze eigen app. te doen.

Daarom ben ik al ruim een week op zoek naar een voorbeeld stukje code,
waarin er met het Ymodem protocol word gewerkt. echter heb ik dit helaas niet gevonden.

Een module aanschaffen waarmee dit mogelijk is behoord niet tot de mogelijkheden.

Er is heel weinig bekent over het ymodem protocol heb pas gister een volledige beschrijving van het protocol gevonden.

Maar het protocol zelf schrijven is veel en langdurig werk en behoort doorom ook niet tot de mogelijkheden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het Ymodem protocol via visual basic en die mij willen en kunnen helpen?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 20:56
Ymodem; dat is lang geleden! :o Dat gebruikte ik in de jaren 90 voor het laatst. :P

Overigens is het de bedoeling dat je zelf eerst uitzoekt hoe je je probleem aan kan pakken. Google kan je wel op weg helpen. Als je concrete problemen of vragen hebt kun je die hier wel plaatsen.

Bereid je er wel op voor dat je heel veel oude en DOS-gerelateerde dingen gaat vinden, want het Ymodem protocol is samen met de BBSes uitgestorven.

[ Voor 22% gewijzigd door Soultaker op 22-04-2004 22:06 ]

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb dit ook uitvoerig gedaan, ben al ruim 2 weken bijna dagelijks aan het zoeken geweest, het einige wat ik ben tegen gekomen zijn comerciele producten die ymodem aanbieden, alleen behoord dat niet tot de mogelijkheden.

Voor de rest heb ik inderdaad een hoop dos dingen gevonden.
Het is belangrijk dat het in het programma geintergreerd word maar dan niet als activex of iets.

Heb ook het protocol omschrijving gevonden maar het protocol zelf schrijven zou te lang duren en behoord daarom ook niet tot de mogelijkheden.

Tevens ben ik van mening dat ymodem niet is uitgestorven met bbs je ziet het nog heel veel in combinatie met dos systemen, neem bijvoorbeeld: handheld scanners, vele van deze werken nog volledig in dos.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Enige jaren geleden heb ik zelf ook ooit verschillende modem-protocollen moeten zoeken voor een VB-applicatie. Daarbij ben ik uiteindelijk toch uitgekomen op het aanschaffen van een ActiveX-component, omdat ( zoals je al zei ) het zelf implementeren te lang ging duren. Ik vrees dus voor je dat je waarschijnlijk toch die kant op moet gaan zoeken. Waarom is het trouwens belangrijk dat het geen ActiveX is ?