Toon posts:

geluid niet synchroon na omzetten mpeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een avi met ondertiteling omgezet naar MPEG1 mbv TMEPEG. Bij het bekijken an de film via BS palyer liep geluid en ondertiteling gelijk met de film. Na omzetten lopen zowel ondertiteling als geluid door elkaar. De film is dus waardeloos.

Het betreft een NTSC film met zelfde formaat ondertitels. Wat gaat hier fout en kun je dit nog herstellen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Open de avi eens in VirtualDub? Gaat ie zeuren over VBR audio? Zo ja dan audio wegschrijven in een uncompressed formaat (wav) en die stream gebruiken.

Ondertitels: heb je die film geconverteerd naar PAL? Zo ja dan kan kunnen subs die voor NTSC gemaakt zijn idd problemen geven. Of niet converteren naar PAL, of je subs converteren (ik geloof dat dat kan met subtitle studio, nog nooit gedaan eigenlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik het geluid mbv VDub eruit gehaald en omgezet naar WAV. De film zelf was in NTSC en heb ik niet omgezet naar PAL. Dit kost ten eerste zeer veel schijfruimte en boendien schijnt de kwaliteit er niet beter op te worden. Dit kan dus niet het probleem zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk dan of er in de film "corrupte frames" zitten...

deze brengen het beeld ook nog welles uit synchronisatie met et geluid.
Als dit het geval is, moet de de slechte frames proberen te verwijderen....rotklusje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit is niet het geval. Heb de film met VirtualdubMod getest op bad frames (freezing frames). Deze zijn niet aangetroffen. Er was niets mis met de film, geluid, beeld , ondertiteling e.d, alles was van hetzelfde formaat. Probleem is begonnen na omzetten naar MPEG

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je dat nou allemaal meteen in je startpost had vermeld, dan waren onze reacties niet nodig geweest :)
Pagina: 1