Toon posts:

Xp instaleren op sata schrijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een sata schijf configureren maar als ik in volg volgende instructies ....

1. CD-ROM Install: Boot from the CD-ROM. Press <F6> after the message "Press F6 if you need to install third party SCSI or RAID driver" appears.
2. When the "Windows XP Setup" window is generated, press "S" to Specify an Additional Device(s) and press the "Enter" key.
3. Insert the "Promise Floppy Install DISK" into the Floppy Drive: and press "Enter" key.
4. Choose "WINXP Promise FastTrak 376 (tm) Controller" from the list that appears on screen, then press the "Enter" key.
5. The Windows XP Setup screen will appear again saying "Setup will load support for the following mass storage devices:"The list will include "WINXP Promise FastTrak 376 (tm) controller"..
6. From the Windows XP Setup screen, press the Enter key. Setup will now load all device files and then ...

... krijg ik de volgende fout melding:

" Setup did not found any hard disk drivers installed in your computer. .... Setup cannot continue. To quite Setup, press F3.

Weet iemand wat ik moet doen ?

Config :
mobo : Asus P4PE
HD : SATA WD Caviar 120Gb

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ging alles prima?
Dus gaf Windows ook iets aan dat de driver geladen was, en werken de drivers? (toevallig een andere disk om mee te testen?)
Wordt de disk wel gevonden door de BIOS van de kaart?

Kortom; kun je even meer informatie geven? Je geef aan dat je de instructies hebt gevolgd, maar ging dat allemaal probleemloos? Heb je zelfs al de nieuwste drivers geprobeerd (gewoon op een diskette zetten)?

[ Voor 35% gewijzigd door Laurent op 22-04-2004 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen andere disk ...

BIOS van de kaart .. hoe kom ik daarin ...

Is dat niet toevallig .. met CTRL + F ... en dan heb ik ... Fast Build (tm) Utility 2.00 Promise Technology ...

Bij

Auto Setup ... zie ik bij Array Disk Capacity .. 120034 MB

View Drive Assignements ... zie ik HD ....

Ik denkt dat heeft iets te maken met RAID

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle nieuwste drivers van website opgehaald en op floppy gecopieerd .... volgens instructies ..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
alles in de root van de disk gezet?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Laat maar...

[ Voor 91% gewijzigd door Tachyon op 22-04-2004 21:56 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me gewoon niet

Verwijderd

Klik eerst op F6 en vervolgens als ie het vraagt een paar keer op "S" dan kom je er wel.

Verwijderd

hiero hetzelfde probleem...heb alles in bios enabled....drivers op disk gezet.....s-ata 160 gb aangesloten.....maar ik krijg ook de promise s-ata niet geinstalleerd.
zelfde foutmelding hier.
zal dit even in de gaten houden.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heeft TS maar 1 SATA schijf, en wil hij (dus) niet gebruik maken van RAID.

Hoe zit het zaakje aangesloten? Ik kan geen P4PE vinden met onboard promise, alhoewel bij de P4PE-X/TE wel promise drivers staan.

Kan er wel met 1 schijf gewerkt worden op die aansluiting? In het raid-tooltje (CTRL-F) valt niets te doen, omdat je maar 1 schijf hebt.

//edit
Check even in je bios of handleiding van je mobo.. je moet RAID uitzetten denk ik als je 1 schijf hebt..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je optie in BIOS ... Onboard SATA / IDE RAID Controller [Enabled / Disabled]

Moet aan of uit

Verwijderd

Ik denk dat daar je probleem zit.

Je hebt een onboard SATA-RAID controller, voor SATA-RAID dus. Voor RAID heb je minimaal 2 schijven nodig.

//edit dit blijkt dus niet waar te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 23:56 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

SATA / IDE RAID - ENABLED
SATA BOOTROM - ENABLED

(als je het inmiddels nog niet aan de praat hebt :P)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus moet ik nog een HD aanschaffen of deze HD op IDE ...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is, voor zo ver ik weet, niet helemaal waar, De Generaal. Je kan met vele RAID controllers prima met 1 disk werken, alleen voor wat oudere modellen van b.v. Promise moet je eerst een array maken van 1 disk (RAID 1 bijvoorbeeld). Zie ook Kan ik een single HDD aan een RAID controller hangen?.

Als je die onboard SATA controller uit zet wordt waarschijnlijk je S-ATA controller helemaal niet meer gevonden door Windows.

Verwijderd

I stand corrected.. ik was er al niet 100% zeker van, nooit met 1 schijf gewerkt.. maar in de manuals van de borden zelf staat niets over 1 schijf specifiek, vandaar..
Pagina: 1