Toon posts:

[xp] Van win2k -> xp-prof. probleempje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op mijn systeempje al een heel lang windows 2000 staan maar nu vond ik het tijd om xp proffesional te instaleren!

Duzz ik netjes 'n backupje gedraait en toen in mijn bios gezet dat hij moet opstarten van de cd-speler.
Ik de cd van xp erin gedaan en opnieuw opgestart.
Gaat allemaal perfect, de zooi installeren hij vraagt eerst netjes of ik wil formatteren. Heb hem laten formateren in NTFS.
Installeren gaat ook allemaal perfect geen problemen!

Ik zit hier thuis in een netwerk dus dat even aangemeld en laat hem opnieuw opstarten!

Wat zie ik tot mijn grote verbazing....
EEN DUALBOOT!!! :/
Of ik windows 2000 of windows xp wil opstarten!

Ik heb al geprobeerd om windows 2000 op te starten maar geeft hij een fout melding dat hij bestanden niet kan vinden! (logish want de schijf is geformateerd)

Hoe krijg ik deze dualboot weg?
Staat namelijk niet echt netjes ;)

Ik heb nog niets geprobeerd
Ik ben bang dat de enige oplossing is om de HD helemaal te formatteren.

Het gaat hier over een HD van Western Digital van 120Gb gepartioneerd in 3 partitie's.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast BEDANKT

Verwijderd

edit de boot.ini op c:\ en haal daar de w2k regels uit
N.B. default= moet verwijzen naar XP

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de precieze naam van het bestand?
Hij vind namelijk geen boot.ini bestandje...
???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je wel zeker dat je niet meerder partities op je schijf hebt staan? Het is niet logisch dat er plots een dualboot systeem onstaat? :) Het aanpassen van je boot.ini zou het probleem op moeten lossen, ondertussen mag je hopen dat er niet nog veel meer rotzooi is overgebleven van de vorige installatie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
misschien zinvol om "alle bestanden tonen" aan te zetten, dus voorkomen dat "systeembestanden" verborgen staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet 100% zeker dat er niet nog 'n 4e partitie is!

Maar uit deze ractie merk ik op dat het beter is om ff de hardeschijf eruit te halen en op een andere pc met partition magic ff de hele schijf leeg te gooien!

Is al eerder gedaan namelijk ;)

Kan het klopen dat hij boot.ini niet kan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Verborgen bestanden laat hij zien maar nogsteeds geen boot.ini :'(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 21:28:
Verborgen bestanden laat hij zien maar nogsteeds geen boot.ini :'(
Dan zit je waarschijnlijk niet op je 'boot' partitie te kijken. Controleer even vanaf welke partitie er gestart wordt; hier moet je een aantal Windows bestanden op terugvinden waaronder boot.ini :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hij start gewoon op vanaf de C: partitie maar ook als ik zoek op alle 3 de partitie's kan hij boot.ini nogsteeds niet vinden :'(

Verwijderd

Je kunt je boot.ini ook zichtbaar maken/editen met run=>msconfig. Ik heb precies hetzelfde gehad met een overgang van winXP home naar pro. Waarom het zo is snap ik ook niet. Ik had een volledige format van m'n systeem gedaan en toch stond ie in m'n boot.ini met dat dualboot scherm als gevolg.

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden >:)

Kan ik dat regeltje waar win2000 instaat gewoon verwijderen??

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik hem daar weg?? :'(
Ik ben bang dat ik de hele zooi verkanal :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem verwijder!!
Bootschermpje is weg!! ;)
Moet ik hierna nog iets doen of is alles zo goed!

Iedereen bedankt _/-\o_

Verwijderd

Alles is goed zo, niets meer aan doen
Pagina: 1