Toon posts:

Memtest86 draait niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat m'n pc nogal veel vage vastlopers heeft (varierend van ctd tot bsod tot instant reboot), wou ik eens memtest86 draaien.

Ik had van deze site de precompiled package for floppy gedownload:

http://www.memtest.org/#downiso

netjes floppy helemaal geformateerd, en het programaatje daarop geinstalleerd.

na de pc opnieuw opstarten met de floppy erin, krijg ik een blauw scherm met bovenin de snelheid van me processor, grote van me L1 en L2 cache, en grote van me geheugen. Onderin knippert er een soort cursor. In het midden van het scherm staat alleen deze info:

"132K e820-Std off"

Ik nam aan dat het programma aan het werk was, en liet de computer een uurtje draaien. Na terug te zijn gekomen was het scherm echter nog steeds niet verandert. Ik heb gegoogled for een deel van de foutmelding (e820-std), maar met de hits daar kwam ik niet verder. Ik heb ook hier gezocht op 'memtest', maar alle results waren alleen maar posts over het aantal fouten wat er wel niet werd gevonden.

Weet iemand wat m'n probleem kan zijn?

Specs:

Asus A7V-E moederbord
256 MB nameless geheugen.
opvallend is dat volgens 3D-mark 2001 de frequency van het geheugen 0 Hz is. Als ik het echter goed herinner hoort het pc133 te zijn..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou niet op 3DMark vertrouwen om je systeemspecs uit te lezen. In plaats daarvan zou ik Aida32 gebruiken dat in mijn ervaring zeer betrouwbaar is.

Over de error kan ik je helaas niets vertellen... memtest heeft altijd al als een zonnetje gedraaid hier :)

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Misschien is je mem zo erg beschadigd dat hij het programma niet meer inlaad je weet maar nooit.
Heb je al geprobeerd om hem opnieuw te downloaden ? :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
"132K e820-Std off"
dat ziet er goed uit hoor. 132 k is cached mem geloof ik, e820 is wat memtest van je chipset maakt, std is standaard tests, off is ecc off geloof ik.

wat staat er rechts boven? waar hij bezig is met de tests dus? bij welke test is ie. wat staat er bij 'pass' ?

• McSnaddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 10:46
Dan moet je memtest 2.9 gebruiken.. vanaf 3.0 (en ook Memtest86+) kun je dit soms krijgen.. bij Memtest86+ 1.11 werkt soms de F1 toets (als je deze indrukt bij het laden), je krijgt dan een 'veilige modus'..

Verwijderd

Topicstarter
rechtsboven staat dus helemaal niks. Er word niet gezegd met welke test hij bezig is (als hij al iets doet). Ook reageert hij op geen enkele toetsaanslag.

Ik zal nu even proberen met F1 ingedrukt te laden :)

edit: F1 ingedrukt houden tijdens het laden verhielp het probleem inderdaad. Raar dat zoiets niet in de readme staat.

Maja, 0 errors gevonden na 2x alle tests gedraaid te hebben... maar hartelijk dank voor de snelle replies.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 22:20 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een BIOS Fail Safe doet? Of timings minder strak zetten?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1