Streepjes die verergeren in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb een probleem met een systeem. In beeld verschijnen direct na het opstarten streepjes of stippellijntjes in beeld. Deze worden erger naar mate de windows popup discription even in beeld komt en verdwijnt (de hulptekst bij een file bv)

Druk ik op F5 (refresh) verdwijnen veel van de streepjes, maar het begint weer van vore af aan als ik dingen open, met mappen sleep, of alleen al boven een bestandnaam hang en de popup tekst verschijnt en weer verdwijnt.

Het ligt niet aan de monitor, die heb ik aan een ander systeem gehad en daar is het probleem niet.

Ik heb ook de nieuwste catalist drivers geinstalleerd. Heeft ook niet geholpen. Andere resolutie en refresh rate hebben ook niets geholpen.

Kan het zijn dat de videokaart defect is? Bijvoorbeeld het geheugen van de kaart?

Hier is een voorbeeld van hoe de streepjes eruit zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/greengolf3/strepen.jpg

Specs:
Club3D Radeon 9600 Pro 128 MB
Asus A7N8X-X
AMD Athlon XP 2600+ Box 333 MHz, Boxed
Cosair 512Mb pc2700

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geheugen van de kaart of het systeemgeheugen zijn het meest verdacht. Test het systeemgeheugen anders eens met memtest86 :)

• GreenGolf3
Oke, zal ik doen. Morgen ben ik weer bij die mensen. Ik ga nu ff een disk aanmaken en dan zal ik die morgen eens aan het systeem voeren. En ik neem dan ook maar eens een andere kaart mee. Kan ik dat ook mooi testen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zet mijn geld op het videomemory. De artifacts die je daar ziet zijn echt een giveaway IMO.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Probeer je kast eens aan aarde te leggen. D.M.V een draadje naar je verwarming (als de verwarming geaard is tenminste) Of op een andere manier.

Op deze manier heb ik zelf een soortgelijk probleem opgelost.

Verwijderd

ik heb hetzelfde met mijn laptop.
videokaart geheugen is ook kapot, daardoor die mooie strepen

• GreenGolf3
D-Raven schreef op 23 april 2004 @ 15:28:
Probeer je kast eens aan aarde te leggen. D.M.V een draadje naar je verwarming (als de verwarming geaard is tenminste) Of op een andere manier.

Op deze manier heb ik zelf een soortgelijk probleem opgelost.
Het systeem zit zoals het hoort op een geaarde wandcontactdoos.

Ik heb gisteren de videokaart vervangen door een andere en het probleem was verholpen. Vandaag gaat de kaart terug naar de leverancier. Hij is namelijk pas een maand of 2 a 3 oud.

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem , alleen nu heb ik een nieuwe gekregen en zitten de artifacts er nog !

Toen ik de Ati catalyst drivers uninstalde merkte ik wel op dat er geen artifacts meer te zien waren , met de nieuwe drivers weer wel :( Dit sucked |:(

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Probeer de laatste DNA drivers op www.guru3d.com eens. Zijn imho 100x beter dan normale catalyst drivers.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Ok nu gebeurt er dus iets heel verrots en ik ben dan ook een beetje radeloos bij het uninstallen van mijn ati drivers gaat alles goed ik boot hem en geen artifacts , vervolgens kan hij geen standaard vga driver installeren waardoor ik die dna drivers ook niet kan installeren , na nog een keer booten word het scherm zwart en meld me dat windows een storing heeft ontdekt en opgelost en opnieuw moet opstarten , dan krijg ik 256 kleuren te zien + 640 bij 480 , na herstarten van de pc gebeurt dit weer .......... Hellup ! :( 8)7 |:( :( :( :(

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Probeer eens een andere videokaart dan. Als je die hebt althans. Ga anders eens in de veilige modus en kijk of er nog andere drivers geinstalled staan die er niet moeten staan. Heb je wel Assign IRQ for VGA aanstaan in de bios? Kan het ook nog zijn he. En waarom kan je geen dna drivers installeren als je geen standaard vga driver hebt?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Bij het installeren van de DNA drivers zegt hij : INF fout video stuurprogramma niet gevonden .

OK

Setup kon de installatie niet voltooien
Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren

Edit : ter informatie ik heb dus ook een ati 9600 pro van club 3d en heb dit probleem gehad toen kaart ingeruild en het probleem was verdwenen.
Nu lange tijd niet gehad tot vanochtend , hij bootte opeens met artifacts !

Zou dit een club3d fabrieks fout zijn ?

Edit :

Bij het uninstallen van ALLE drivers loopt het goed zonder artifacts , alhoewel het natuurlijk niet snel loopt zonder drivers . Zou dit kunnen ziin omdat hardware versnelling dan dus niet aangeschakeld is en er dus wat mis is met de kaart ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 18:07 ]

Pagina: 1