Hallo,
Ik heb een vaag probleem met mijn tv-out van mijn Sapphire 9600XT 256mb.
verdere specs:
p4p800 mobo
p4 2.53 @ 2.9
1024mb
sb live value
Punt is dat de 2e monitor (mijn tv) niet meer gedetecteerd wordt.
geprobeerd:
1) nieuwe drivers op huidige installatie (3.8 t/m 4.4), tv aan/uit
2) hetzelfde met kale win XP installatie
3) handmatige installatie van nieuwe drivers
4) nieuwe bios op kaart
En nu komt het: Alleen bij calalyst 3.8 (kale xp install) krijg ik een secondary monitor te zien. Geen toeval, want ik heb het een paar keer geprobeerd (eerst 3.8, dan weer 4.4, dan weer 3.8 met steeds driver cleaner).
Bij 3.8 ga ik dan naar het displays panel en moet dan "force detection of tv" doen om uberhaupt de kans te krijgen het ding in te schakelen. Hij staat dan dus wel in apparaatbeheer maar niet bij displays panel. Maar het werkt dan ook gewoon. Prima kwaliteit.
Een maand geleden, toen ik voor het laatst een film keek via de pc, werkte alles nog perfect (driver 4.3, normale detectie tv)
Feit is dat ik wel een Thermaltake Giant II geinstalleerd heb op de sapphire aangezien de koeling naar de maan was.
Vraag is dus: Kan je een kaart fysiek zo slopen dat een oude driver wel beeld geeft maar een nieuwe niet?
iemand?
ps ik heb de oude koeler bewaard -> garantie
Ik heb een vaag probleem met mijn tv-out van mijn Sapphire 9600XT 256mb.
verdere specs:
p4p800 mobo
p4 2.53 @ 2.9
1024mb
sb live value
Punt is dat de 2e monitor (mijn tv) niet meer gedetecteerd wordt.
geprobeerd:
1) nieuwe drivers op huidige installatie (3.8 t/m 4.4), tv aan/uit
2) hetzelfde met kale win XP installatie
3) handmatige installatie van nieuwe drivers
4) nieuwe bios op kaart
En nu komt het: Alleen bij calalyst 3.8 (kale xp install) krijg ik een secondary monitor te zien. Geen toeval, want ik heb het een paar keer geprobeerd (eerst 3.8, dan weer 4.4, dan weer 3.8 met steeds driver cleaner).
Bij 3.8 ga ik dan naar het displays panel en moet dan "force detection of tv" doen om uberhaupt de kans te krijgen het ding in te schakelen. Hij staat dan dus wel in apparaatbeheer maar niet bij displays panel. Maar het werkt dan ook gewoon. Prima kwaliteit.
Een maand geleden, toen ik voor het laatst een film keek via de pc, werkte alles nog perfect (driver 4.3, normale detectie tv)
Feit is dat ik wel een Thermaltake Giant II geinstalleerd heb op de sapphire aangezien de koeling naar de maan was.
Vraag is dus: Kan je een kaart fysiek zo slopen dat een oude driver wel beeld geeft maar een nieuwe niet?
iemand?
ps ik heb de oude koeler bewaard -> garantie