Toon posts:

Geen detectie 2e monitor tv-out 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn tv-out van mijn Sapphire 9600XT 256mb.

verdere specs:
p4p800 mobo
p4 2.53 @ 2.9
1024mb
sb live value

Punt is dat de 2e monitor (mijn tv) niet meer gedetecteerd wordt.

geprobeerd:
1) nieuwe drivers op huidige installatie (3.8 t/m 4.4), tv aan/uit
2) hetzelfde met kale win XP installatie
3) handmatige installatie van nieuwe drivers
4) nieuwe bios op kaart

En nu komt het: Alleen bij calalyst 3.8 (kale xp install) krijg ik een secondary monitor te zien. Geen toeval, want ik heb het een paar keer geprobeerd (eerst 3.8, dan weer 4.4, dan weer 3.8 met steeds driver cleaner).

Bij 3.8 ga ik dan naar het displays panel en moet dan "force detection of tv" doen om uberhaupt de kans te krijgen het ding in te schakelen. Hij staat dan dus wel in apparaatbeheer maar niet bij displays panel. Maar het werkt dan ook gewoon. Prima kwaliteit.

Een maand geleden, toen ik voor het laatst een film keek via de pc, werkte alles nog perfect (driver 4.3, normale detectie tv)

Feit is dat ik wel een Thermaltake Giant II geinstalleerd heb op de sapphire aangezien de koeling naar de maan was.

Vraag is dus: Kan je een kaart fysiek zo slopen dat een oude driver wel beeld geeft maar een nieuwe niet?

iemand?

ps ik heb de oude koeler bewaard -> garantie })

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik weet niet hoe je je kaart aansluit op je tv, maar persoonlijk heb ik ook wel eens zoiets gehad en toen lag het eraan dat als in mijn TV zowel een s-VHS kabel (van de videokaart) als een Scart plug (van de video) zaten, de compu niet de optie gaf om die TV-uitgang te activeren. Scart plug eruit en alles werkt. Misschien heb je er wat aan.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Ik maak gebruik van een composiet kabel en een verloop stukje tussen mn kaart en de composiet.
- Eerst de pc en tv uit.
- dan kabel aansluiten (bij mij in de front video-in)
- dan de tv aan en op correcte signaal instellen (video-in aanzetten dus)
- dan de computer aan.
- als het goed is begint je pc te bleren over de tv gedeelte.
- en als het goed is heb je op je monitor je buroblad, en op je tv beeld van je achtergrond (wallpaper)
!!!!! of andersom (zoals bij mij) !!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks aan de tv veranderd. Wel even die volgorde getest maar het maakt niets uit. Het zou natuurlijk kunnen dat er iets met de tv is, maar ik kan dit niet testen.

Mijn aansluiting was en is zo'n standaard video kabel (tulp stekker voor in tv, geen scart) met een verloopstukje zodat hij in de tv out kan. Dit heeft altijd gewerkt.

Ik ga hem terugbrengen naar de winkel. Eindeloos getest en alleen 3.8 werkt nog (met force detection).

hopelijk is ie nog op voorraad, want is op HCC gekocht voor 175. Nu staan ze er voor 200 ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 12:50 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:20
Oei, ik wist nog niet eens dat dat gedetecteerd kon worden. Ik had gewoon een tweede bureaublad aangemaakt bij mij, en daar de tv out standaard naar laten verwijzen. Ik dacht dat dat de manier was ;).