Edo ram - 168pins - nokjes

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb wat vragen over geheugen , en aangezien ik in der tijd nog niet compuholic was heb ik hier absoluut geen info over.

Ik heb dus 186pinnig edo geheugen (staat erop ;) ) een latje komt uit een Compaq Professional Workstation 5000 met een p-pro200Mhz en 256kb cache (geloofik) dit latje werkt ook samen met een noname moederbord : type socket7-p1 met 4edo slots en 168pinnig , deze werken zelfs gelijktijdig...

Nu heb ik dus van een aardige winkelier ( www.jamman.8k.com ) wat 168pinnig edo mogen lenen om te testen, nu blijkt dat de nokjes van het kleinste deel verschoven zijn dus kan ik dat niet in de compaq of dat socket7 bord zetten , wie kan me dus over dat nokjes probleem info geven ?
Alles:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/IMG_1279.jpg
Het verschil :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/famvangeffen/got/IMG_1281.jpg

Ik wil dus algemeen weten of dat ik door wat bij te slijpen een werkend moduletje heb , en als het kan wat historische info ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk in de hoofdstuk "DIMM keys" van de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ok ik ben erachter dat de twee leen latjes registerd 3.3volt dingen zijn en ik unregisterd 5.0v is... is er een manier van het te laten werken of is er niks aan te doen ?
Ewald

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hangt van je mobo af. Handigst is om de mobo/chipset specs na te gaan of gewoon met je eigen ogen de geheugenbankjes te bekijken B) Als er een nokje op een ongewenste plaats zit, dan gaat het niet passen. Simpel toch?

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 22-04-2004 19:02 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zover ik kan zien zijn op je plaatje de onderste 2 allebei identiek, en zo te zien inderdaad edo dimm (denk dat ze buffered zijn, daar zit ook nog onderscheidt in). De bovenste is registered sdram, wat heel iets anders is, dus idd even checken wat je nou precies zoekt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr.SiS schreef op 22 april 2004 @ 18:58:
Ok ik ben erachter dat de twee leen latjes registerd 3.3volt dingen zijn en ik unregisterd 5.0v is... is er een manier van het te laten werken of is er niks aan te doen ?
Ewald
Buffered, niet registered, lijkt me :o

De bovenste is een 3.3V unbuffered reep als ik het goed zie, de middelste is een buffered 3.3V reep en de onderste is een buffered 3.3V reep.

Verder moet je dus gewoon een passende mobo zoeken. Unbuffered 3.3V EDO kun je op de meeste i440LX/BX mobo's gebruiken (het is trager dan SDRAM, maar is prima te overzien). Buffered 3.3V EDO wordt vrij veel gebruikt in Pentium Pro en vroege P2 Xeon server mobo's.

Unbuffered 5V is een beetje onduidelijk, je kunt het op sommige oude P1 mobo's prikken (met name die met Utron chipsets).
Buffered 5V is leuk, het is in vroege PowerMacs gebruikt, maar ook in Sun SparcStation 4 en 5 systemen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1