Toon posts:

[2k3] Password complexity requirements uitschakelen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Als ik in w2k3server een user probeer aan te maken, en ik voer een paswoord in dat niet aan de eisen van cijfer, letter en teken combinatie voldoet kan ik geen user aanmaken. Dus heb ik in bij 'Administrative Tools\Domain Security Policy\Security Settings\Account Policies\Password Policy' alle opties op disabled of 0 gezet. Maar hier is het probleem dus niet mee opgelost hij blijft roepen dat het wachtwoord niet complex genoeg is. Maar ik wil ook een gewoon simpel wachtwoord in kunnen voeren. Heeft iemand een idee hoe je dit op kan lossen? 8)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
volgens mij moet je dat ook doen voor de lokale gebruikers, je doet namelijk nu voor alleen het domein...

Verwijderd

Topicstarter
ja en waar moet ik dat voor de lokale gebruikers instellen? Ik heb net even zitten zoeken maar zag zo gauw nix? of moet ik dan het register induiken?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 13:58

wielhelm

80/86 ST bladebladed

alles gewoon op 0 zetten, niet disabled. vervolgens ff wachten of
gpupdate draaien

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd en een aantal keren opnieuw opgestart. ik heb het volgende ingesteld:

Enforce password history Not defined
Maximum password age 0
Minimum password age 0 days
Minimum password lenght 0 characters
Password must meet complexity requirments Not defined
Store passwords using reversible encryption Not defined

Het lijkt mij dat dit het enige is wat je in kan stellen toch?

Verwijderd

Dit kan ook ergens anders zitten.. hangt er aan de groep waarin je de gebruiker probeert aan te maken geen beleid?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

misschien handig om Group Policy Management Console eens te installeren. zie [rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml] hier staan een aantal zaken in die allen betrekking hebben op policies en ook hoe je kunt troubleshooten.

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Je kan ook gebruik maken van ERD commander

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dokasensai schreef op 23 april 2004 @ 08:15:
Je kan ook gebruik maken van ERD commander
helaas is dat geen freeware dus betekend dat weer extra kosten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

W2k3server paswoord probleem > [2k3] Password complexity requirements uitschakelen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1