TVkaart gezocht: p-in-p en kijken tijdens opnemen

Pagina: 1
Acties:

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
Hoi,

Na me een halfuur rotgezocht te hebben op verschillende sites, plaats ik hier maar even een topicje.

Ik zoek namelijk een TVkaart welke de volgende functies heeft:

*Picture in Picture, dus 2 kanalen tegelijk, zodat je bv voetbal kunt kijken terwijl het journaal aanstaat
*MPEG van de ene zender opnemen terwijl er naar een andere zender gekeken wordt.
*Stereo geluid van TV en FM

Ik heb wel gevonden dat als je een ATI AIW kaart met nog een speciale bijsteekkaart van ATI gebruikt dit dan mogelijk is, alleen moet het geheel in een Asus Pundit passen, welke geen AGP slot heeft, en het PCI slot wel voor andere doeleinden te gebruiken is (bv een 5.1 kaart)

Ik hoop dat het mogelijk is :)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
Thx, zal eens kijken, hoop dat ik iets kan vinden :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je met 2 kanalen tegelijk bezig bent heb je dus ook 2 tuners nodig (in pip tv's zit dat ook). 1 tuner past net op een pci-kaartje, heb nog nooit een tv-kaart gezien met 2 tuners.

Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in 2 tv-kaarten tegelijk gebruiken ofzo.

www.nintendocasemods.com

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb hier een Flat TV - LCD monitor die ondersteunt ook PIP. Met nog een gewone TV kaart of zoiets voor je PC en een kabelaansluiting heb je zo ook PiP.

Alleen wel een dure oplossing.....

Verwijderd

DVB satelliet kaarten kan je met diversen programma's gewoon naast elkaar laten draaien.

Voordeel, hardwarematig mpeg wat d ebeste kwaliteit levert en minst cpu kracht kost. Echt stereo geluid (meeste stereo tv kaarten hebben maar bij een paar zenders stereo geluid.) Pip is opzig ook mogelijk zolang je geen overlay probelem hebt in windows wat wel eens voorkomt :-(.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:49:
DVB satelliet kaarten kan je met diversen programma's gewoon naast elkaar laten draaien.
Dan moet je wel dubbele kabels en twin LNB's gebruiken. Als je onafh. wil kijken/ opnemen.
Pagina: 1