Twee routers (ADSL en kabel), één netwerk

Pagina: 1
Acties:

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 11:14
Ik heb op één locatie toegang tot zowel kabel als ADSL. Dat wil ik zo houden en gebruiken om via de ene router/ISP een gameserver (LFS) te kunnen draaien en via de andere conference-host voor Skype te zijn. Beide applicaties draaien op verschillende PC?s.

Dat is nieuw voor mij en na het nodige lees en searchwerk denk ik aan de volgende configuratie:

Iedere router aan één PC van ieder subnetwerk koppelen en beide subnetwerken koppelen via twee extra netwerkkaarten (en een hub) en voor iedere netwerkkaart een handmatig ingesteld IP-adres.

Beide routers configureren met intern hetzelfde subnetmask en dezelfde ip-range (verschillend intern ip-adres ), DHCP uitzetten en op alle pc's handmatig het ip-adres instellen en als gateway/dns het ip van de juiste router . Alle pc's in zelfde workgroup onderbrengen.

NAT configureren op beide routers en draaien!

Het grote voordeel van deze setup is dat alle componenten (op de twee extra netwerkkaarten na dan) al beschikbaar zijn dus de kosten zijn nihil. Het eerste nadeel is dat ik ondergronds moet om een extra UTP kabel te trekken (of een ander zo gek krijgen), het tweede dat gastpc's in het netwerk geen gebruik meer kunnen maken van DHCP.

Mijn vraag is dus: is dit de slimste oplossing of zie ik iets over het hoofd?

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you

Verwijderd

je zou natuurlijk ook bij een router de dhcp aan kunnen laten staan en de ip range inkorten dan heb je ook je laatste nadeel verholpen ;)

• 100kb
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 11:14
Kijk, dat bedoel ik nou met over het hoofd zien.

Goede suggestie, bedankt.

Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you