Compaq 5130 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik ben bezig met het onderhoud van een Compaq Presario 5130, hier zit een isa psb224 modem, wat onder Windows XP niet goed gevonden wordt. Ik heb ongeveer de hele dag gezocht naar drivers, maar ben ten einde raad.
Nou vroeg ik me dus af of iemand dit probleem kent, of toevallig een driver weet? Het is me bekend dat dit systeem niet erg nieuw is en officieel ook geen Windows XP aankan, maar die klanten willen koste wat kost Windows XP erop en gaan geen nieuwe pc kopen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 13:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk niet dat je voor een ISA modem een Windows XP driver zult gaan vinden.
Maar als je er al een dag mee bezig bent voor de klant, dan zou je voor kunnen leggen om er een nieuw modem in te plaatsen.
1 dag werk zoeken : 8 x € 15,- = € 120,- (8 uur a € 15,- per uur)
1 nieuw modem: 1 x € 20,-
Denk dat de klant dan meteen voor het nieuwe modem kiest...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ja laten we het houden op effectief 5uur zoeken en de rest van die 3uur bezig met de pc up to date te maken, sp1 en patches :D
maar ik was ook al tot de conclusie gekomen om ff een ander modem te bestellen, alleen geef ik niet zo snel de moed op en dacht; kom laten we het nog ff op GoT voorleggen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met de basis: wat voor chip zit op die modem :? Heb je daar al generic drivers voor gezocht?

Oslik blyat! Oslik!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01

Kvn

Installeer eens AIDA32, je zal wel even moeten zoeken om het te vinden want de maker is er helaas mee gekapt. Anders moet je me maar even mailen als je het wil hebben. AIDA32 geeft je gegarandeerd meer info over de modem. Succes!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
het probleem is verholpen, het modem zelf is defect, we hebben het in een ander systeem getest, dat detecteert em en drivers laten zich installeren (windows 98 drivers met windows 98 systeem dat testsysteem), maar hierna gaat vanalles fout met bronnen, ook geprobeerd om aan te passen maar lukt gewoon niet... het modem ziet rond de chip ook een beetje vreemd uit...
ik ga morgen een pci modem halen en dan plaats ik dat erin :D moet alleen geen softmodem zijn vrees ik, voor 350mhz celeron is dat iets te zwaar denk ik

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

SuB-Gold schreef op 22 april 2004 @ 22:00:

ik ga morgen een pci modem halen en dan plaats ik dat erin :D moet alleen geen softmodem zijn vrees ik, voor 350mhz celeron is dat iets te zwaar denk ik
Valt wel mee, Pentium 200 is zoiezo al genoeg.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
limoentje schreef op 22 april 2004 @ 22:03:
[...]

Valt wel mee, Pentium 200 is zoiezo al genoeg.
staat wel windows xp op, niet vergeten, is natuurlijk al wat zwaarder sowieso :)

[ Voor 20% gewijzigd door SuB-Gold op 22-04-2004 22:12 ]

Pagina: 1