een vriend van mij heeft als geintje al mijn admin accounts op mijn xp pro uitgeschakeld zodat ik nu alleen nog als gast kan inloggen.. erg leuk allemaal maar ik weet niet hoe ik het admin acount weer in kan schakelen!! opstarten via veilige modus helpt niet.
Verwijderd
Heb je niet toevallig een andere user, die dezelfde rechten heeft als admin? Dan kan je namelijk weer administrator openzetten.
Tevens zou ik meteen een wachtwoord op het admin account zetten.
nee. die staan ook uitVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 17:04:
Heb je niet toevallig een andere user, die dezelfde rechten heeft als admin? Dan kan je namelijk weer administrator openzetten.
er zijn manieren om je Admin PW te resetten, maar misschien is een schone installatie een snellere optie (mits je je persoonlijke files ergens anders hebt opgeslagen)
Wordt je systeem ook weer een stuk sneller
helaas.. geen optie en het wachtwoord is geen probleem.. het account is uitgeschakeld dus kan er gewoon niet bijBuzz_Lightyear schreef op 22 april 2004 @ 17:09:
er zijn manieren om je Admin PW te resetten, maar misschien is een schone installatie een snellere optie (mits je je persoonlijke files ergens anders hebt opgeslagen)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 17:13 ]
probeer ERD Commander 2003, ff opstarten, admin account unlocken klaar.
Maar vertel mij eens hoe het administator account kan locken?? (Bas_je is wel benieuwd)....
Suc6
Maar vertel mij eens hoe het administator account kan locken?? (Bas_je is wel benieuwd)....
Suc6
while ( !$succeed ) { $try++ }
Je kan met het volgende programma je wachtwoord zowieso resetten. Erg makkelijk. Ik dacht ook dat je accounts hiermee ook weer kan enablen. Wees wel voorzichtig ermee trouwens.
Spul is hier te verkrijgen. http://www.christiaan.fiberworld.nl/download/pass.rar
En is wel legaal dacht ik.
Spul is hier te verkrijgen. http://www.christiaan.fiberworld.nl/download/pass.rar
En is wel legaal dacht ik.
[ Voor 7% gewijzigd door MADG0BLIN op 22-04-2004 17:30 ]
Is volgens mij dezelfde als ik hem net geef. Had alleen de officiele link niet meer.Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:13:
Kijk hier eens:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
En zeg tegen je vriend dat hij een lul is
Het gaat er toch om dat het account uitgeschakeld is.... wat heeft het wachtwoord resetten daar dan mee te maken 
ik dacht trouwens dat in Windows XP (2K ook) het built-in Administrator account helemaal niet uitgeschakeld kon worden???
ik dacht trouwens dat in Windows XP (2K ook) het built-in Administrator account helemaal niet uitgeschakeld kon worden???
Idd, volgens mij KAN het helemaal niet. Administrator is altijd actief, afaik.
In XP kan je wel de built-in Admin uitschakelen. Heb ik namelijk ook op al m'n pc's.
[ Voor 10% gewijzigd door TRON op 23-04-2004 14:48 ]
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Onder WXP Pro!!!Bas_je schreef op 22 april 2004 @ 17:29:
probeer ERD Commander 2003, ff opstarten, admin account unlocken klaar.
Suc6
Ga maar eens naar computer management
rechtermuisknop my computer
local users and groups
eigenschappen van administrator
hier kun je gewoon het account disablen!!!
We cannot direct the wind, but we can adjust the sails
owkee dan thnx, is weer een beveiligings lek minder, nu heb ik nog maar 1 admin user!
thnx!
thnx!
while ( !$succeed ) { $try++ }
Verwijderd
Da's ook niet helemaal veilig... getuige het topic wat je hier kunt lezen.Bas_je schreef op 23 april 2004 @ 14:58:
owkee dan thnx, is weer een beveiligings lek minder, nu heb ik nog maar 1 admin user!
thnx!
't is niet gelukt en ik heb tot mijn grote spijt alles er opnieuw op moeten zetten! 't draait wel weer lekker snel!
wat ik wel raar vindt is dat windows niet eens een melding geeft van het feit dat je jezelf compleet buiten het systeem sluit! Dat het kan is oké, maar een extra melding was wel op zijn plaats geweest naar mijn mening!
Ik blijf trouwens wel zoeken naar een eventuele oplossing dus mocht iemand dit lezen die wel een achterdeur weet.. graag!
wat ik wel raar vindt is dat windows niet eens een melding geeft van het feit dat je jezelf compleet buiten het systeem sluit! Dat het kan is oké, maar een extra melding was wel op zijn plaats geweest naar mijn mening!
Ik blijf trouwens wel zoeken naar een eventuele oplossing dus mocht iemand dit lezen die wel een achterdeur weet.. graag!
Pagina: 1