Toon posts:

Migratie van sendmail naar exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Graag even aandacht voor het volgende. Wij hebben nu als mailserver sendmail draaien onder AIX5. Als mailclient hebben we Pmail (nee wij komen niet uit de oertijd)
Aangezien de laatste tijd veel vragen komen over agenda shares en dat soort toestanden willen we over op Imap en dus graag een exchange server (2003) met als client outlook (2000 of 2003)
Vraag is alleen, hoe kunnen we alle gegevens (mailtjes, mappen, instellingen) migreren van Sendmail naar exchange? De profiles staan allemaal op het netwerk en zijn dus benaderbaar, alleen neemt outlook dit jammergenoeg niet zomaar over.
Iemand een idee of tool waar dit proces mee vergemakkelijkt kan worden? :O ...zo en ik ga nu naar huis.....

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:58
om hoeveel acounts gaat het...

als het er weinig zijn maak dan even PST files aan deze kan je simpel in outlouk importeren

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:50:
:O ...zo en ik ga nu naar huis.....
Je klinkt erg geïntereseerd in je eigen vraagstuk :?

Maar in elk geval is er geen standaard support voor de linux mailboxen om te zetten naar Exchange.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Arno schreef op 22 april 2004 @ 17:13:
[...]Maar in elk geval is er geen standaard support voor de linux mailboxen om te zetten naar Exchange.
In zoverre dat in de Exchange doos een set migratie tools zit om van allerhande systemen mail te importeren. POP3 en IMAP, o.a.
Maar voor zover ik TS begrijp, zoekt hij een mogelijkheid om de client profiles geautomatiseerd te wijzigen. Dat kan heel goed via een (login) script. Als je morgenochtend op je werk komt, maar even gaan google-en, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==