CD+G CD Graphics Karaoke

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 14:26
Nadat mijn vader vanmiddag terug was gekomen van zijn zakenreisje in de VS, had hij voor mij een CD+G meegenomen.

CD+G staat voor CD+Graphics Karaoke en zou dus hele mooie karaoke beelden moeten kunnen leveren. Alleen ben ik nu opzoek naar een programma (free of shareware) waarmee ik deze CD+G op de pc kan bekijken. Zelf had ik al MicroStudio gevonden, maar deze geeft aan dat mijn DVD-speler, DVD-brander en CD-brander allemaal niet geschikt zijn om deze CD+G's af te spelen.

Heeft misschien iemand hier ervaring mee?

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Je zou een CD+G plug-in voor WinAmp kunnen gebruiken. Te vinden op: CDG-plugin . Deze werkt vrij aardig. Verder is er ook nog WinCDG Pro 2 te vinden op: WinCDG Pro2 , maar voor deze moet je betalen. En die graphics waar jij het over had zijn zeer eenvoudig hoor. CD+G is ooit bedacht door Aiwa waarbij de songtext over de display van de CD speler scrollde en je kon meezingen. Erg populair in Azië en vooral in Japan. En ja, je CD speler moet de subcode voor CD+G wel kunnen ondersteunen. Mijn plextor brander speelt ze vrolijk af.
Andere karaoke formaten zijn er ook, voorals de VCD met karaoke is populair. Dit gewoon een video cd waarbij het ene geluid kanaal alleen de muziek bevat, en het andere ook de gezongen tekst. Deze kun je met PowerDVD o.i.d. afspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door FuzzyFocus op 22-04-2004 17:08 ]

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 14:26
Hmm ik vrees dan dat Sony en Samsung deze CD+G Standaard niet ondersteunen. Met de Winamp plugin loopt ie ook niet. Zijn er misschien emulatoren ofzo waardoor ik deze wel kan afspelen?