Toon posts:

[Access] 2e query probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op basis van query1 een rapport gebouwd. Nu wil ik op dat rapport 1 veld hebben van een andere tabel. Ik heb hier query2 voor gemaakt die maar 1 resultaat terug geeft. Ik heb een tekstvak op het rapport geplaatst met als besturingselementbron "=[query2]![SomVanAantal]" Als ik nu het rapport uitvoer moet ik een parameterwaarde invoeren voor "query2".
Wat doe ik nu eigenlijk fout? Ik weet zeker dat de query goed is...........

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 16:45 ]

Verwijderd

Je hebt gezegd dat je besturingselemtenbron [query2]![SomvanAantal] moest zijn, maar dit probeerd hij te halen uit zijn recordbron en aangezien hij query1 als recordbron heeft zal hij niets vinden en jou vragen om de input.

Waarom combineer je de queries niet?

Verwijderd

Topicstarter
In principe hebben de gegevens van query1 en query2 niets met elkaar te maken.
Ik wil eigenlijk gewoon een waarde uit een niet gerelateerde tabel op mijn rapport hebben. Kan ik geen 2e query toevoegen?
Zijn er nog andere opties?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:39
Je zou als workaround een subrapport kunnen maken met daarin dat veldje. Dit is echter geen nette manier. De optie die ping aangeeft (de gegevens in een query stoppen) zou ik ook gebruiken.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik proberen om dit veld ook bij in de query te krijgen.
Bedankt voor jullie hulp.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als q1 en q2 niets met elkaar van doen hebben is het imho geen goed idee ze aan elkaar te knopen. Wat je wilt kan iig eenvoudig met Dlookup:
besturingselementbron: =DLOOKUP("SomVanAantal";"Query2")

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Briljant, precies wat ik bedoel. Wat kan het leven toch simpel zijn.

Ik heb toch we weer een nieuwe vraag. Ik heb nu in de details van mijn rapport het volgende staan (voorbeeld):

frits 5
frits 8
piet 6
Jan 2
Jan 3

En nu wil ik eigenlijk:

frits 13
piet 6
Jan 5

Sorry, dit zal waarschijnlijk wel heel simpel zijn maar ik ben al met grouperen en optellen aan de gang geweest maar krijg het nog niet voor elkaar. Hoe doe ik dit?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Select Naam, SUM (getal)
FROM tabel
GROUP BY Naam

Volgens mij moet het zoiets zijn :)

Yo, Air.
Pagina: 1