Liggende syteemkast te klein voor voeding

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Beste mede-tweakers,
Ik heb een probleem wat nu weer een nieuw probleem opleverd. Mijn huidige voeding (145 Watt) trekt mn nieuwe videokaart (ti4200 128mb) niet. Ik heb dus een nieuwe voeding nodig. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Antec van 380 of 430 Watt (heb ik voorlopig genoeg ;) ) Het probleem is echter dat deze voedingen de volgende afmetingen hebben: 14cm breed, 8,6cm hoog, 15cm lang (diep). Ik heb echter een liggende systeemkast (je weet wel zo horizontaal op de grond :Y) ) En daarin is slechts ruimte voor een voeding 8cm breed, 12cm hoog en 15 cm lang.
Oftewel het past niet :'( de voedingen zijn veel te breed (en op zn kant past ook niet mocht dat een optie zijn)
Nu is mijn vraag, weten jullie toevallig welke A-merk voedingen wel voldoen aan de afmetingen van het plekje voor de voeding in mijn kast?
Zou het eventueel misschien goedkoper zijn om mn hele systeem over te zetten naar een nieuwe kast met voeding?

Bij voorbaat dank.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Een nieuwe kast is tegenwoordig niet zo duur meer. Zeker zonder voeding niet.

Maar kun je niet genoeg ruimte creeren om een "normale" voeding wel te laten passen?

• UltraR-pc
olof schreef op 22 april 2004 @ 16:25:
Een nieuwe kast is tegenwoordig niet zo duur meer. Zeker zonder voeding niet.

Maar kun je niet genoeg ruimte creeren om een "normale" voeding wel te laten passen?
Nee, het moederbord zit ernaast.

ps. een nieuwe kast. Kan je daar gewoon zonder problemen je hele systeem in overplaatsen? En ik wil dan juist een kast met voeding :+

[ Voor 8% gewijzigd door UltraR-pc op 22-04-2004 16:27 ]

• olof
Ik neem aan dat het al wel een atx systeem is. En ja dan kan je dat gewoon doen.

Als je al wel eens eerder een systeem in elkaar hebt gezet weet je dat dat geen drol voorsteld.

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 22 april 2004 @ 16:26:
[...]

Nee, het moederbord zit ernaast.

ps. een nieuwe kast. Kan je daar gewoon zonder problemen je hele systeem in overplaatsen? En ik wil dan juist een kast met voeding :+
als 't geen vaag OEM mobo is (Compaq, IBM, HP gebruik(t)en ze wel eens) moet dat prima passen.
Maarreh, 145 watt :?
M'n pentium 166 AT had al een zwaardere voeding...

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:29:
[...]

als 't geen vaag OEM mobo is (Compaq, IBM, HP gebruik(t)en ze wel eens) moet dat prima passen.
Tja, hij komt van mn vader zn zaak, voor kantoorwerk heppie niet zo'n zware voeding nodig.
Maareh ik weet niet wat voor mobo het is. De hele pc bestaat uit Compaq componenten, dus dat zal het mobo ook wel zijn. Hij heeft iig een intel815 chipset en is idd atx.
Maar hoe kan je er makkelijk achter komen welke afmetingen een voeding heeft? Alleen op de site van Antec staat het echt duidelijk, en op de sites van winkels kan je het helemaal wel vergeten.
ps. mocht ik idd een nieuwe kast met voeding aanschaffen, welke raden jullie dan aan?

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:29:
[...]

by the way, er staat op mn voeding: output 145 Watt, dat betekent toch dat t een 145 Watt voeding is. Verder staat er nergens iets over Watt en in mn bios is ook helemaal niks te vinden over voeding.

• olof
De afmetingen maken niet zo veel uit hoor. Elke kast is zo gemaakt dat alle normale atx afmetingen erin passen.
Hooguit moet je een paar afstandsbusjes op de juiste plaats zetten.

Welke kast je moet nemen hangt van je eigen smaak af. En natuurlijk budget,
Gewoon goed rondkijken dus.
UltraR-pc schreef op 22 april 2004 @ 16:35:
[...]

by the way, er staat op mn voeding: output 145 Watt, dat betekent toch dat t een 145 Watt voeding is. Verder staat er nergens iets over Watt en in mn bios is ook helemaal niks te vinden over voeding.
Ja hoor. Dat is gewoon een 145 watt.

[ Voor 38% gewijzigd door olof op 22-04-2004 16:36 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een H600B kast, bevalt me goed, zit een voeding in van 350 watt, met 120mm fan die de voeding koelt, de fan springt aan als de voeding te warm word dus maakt eigenlijk geen geluid. Verder is het een mooie kast, voldoende ruimte (En dan zwarte kast is het mooiste natuurlijk :P ). Maar je kan natuurlijk ook voor een goede kopere kast gaan als je niks speciaals wilt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

olof schreef op 22 april 2004 @ 16:35:
De afmetingen maken niet zo veel uit hoor. Elke kast is zo gemaakt dat alle normale atx afmetingen erin passen.
Hooguit moet je een paar afstandsbusjes op de juiste plaats zetten.

Welke kast je moet nemen hangt van je eigen smaak af. En natuurlijk budget,
Gewoon goed rondkijken dus.
Behalve compaq dus.

Het gaat je niet lukken om dit zo 1,2,3 om te zetten zonder te gaan modden als het gaat om zo'n desktop model gaat het nog eens knap lastig worden om er of een andere voeding in te vrotten of het mobo in een andere kast te hangen.

je zou evt nog kunnen kijken naar een microATX voeding van Aopen, die wil die nogal eens hebben, maar of dat ook in die compaq past vraag ik me echt af :P.

• UltraR-pc
darkdesign schreef op 22 april 2004 @ 16:38:
Ik heb een H600B kast, bevalt me goed, zit een voeding in van 350 watt, met 120mm fan die de voeding koelt, de fan springt aan als de voeding te warm word dus maakt eigenlijk geen geluid. Verder is het een mooie kast, voldoende ruimte (En dan zwarte kast is het mooiste natuurlijk :P ). Maar je kan natuurlijk ook voor een goede kopere kast gaan als je niks speciaals wilt.
ja ok thnx,
maar ik wil eigenlijk niet dat dit een 'welke kast moet ik nemen' topic wordt 8)
Ik wil eigenlijk het liefste gewoon een losse voeding die in mn kast die ik nu heb past (8>

• UltraR-pc
Terw_Dan schreef op 22 april 2004 @ 16:39:
[...]

Behalve compaq dus.

Het gaat je niet lukken om dit zo 1,2,3 om te zetten zonder te gaan modden als het gaat om zo'n desktop model gaat het nog eens knap lastig worden om er of een andere voeding in te vrotten of het mobo in een andere kast te hangen.

je zou evt nog kunnen kijken naar een microATX voeding van Aopen, die wil die nogal eens hebben, maar of dat ook in die compaq past vraag ik me echt af :P.
Compaq is dus bagger, maar ja ik heb niks anders |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

UltraR-pc schreef op 22 april 2004 @ 16:41:
[...]

Compaq is dus bagger, maar ja ik heb niks anders |:(
niet per direct bagger.
totaal afwijkend van alles wat standaard is wel, en dat is jammer :P

Je zou op zoek kunnen gaan naar een compaq spare part leverancier.
let wel, een 200watt voeding zal dat duurder zijn dan een 400watt antec, maar is dan nog wel goedkoper dan ook nog eens je mobo vervangen.
Pagina: 1