Pc freezed, en heeft foute bij starten.

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De laatste paar dage heb ik veel last van dat de pc ineens freezed, de hele pc doet dan niks meer en het beeld freezed. Ook als ik de pc aanzet krijg ik soms vreemde fouten (Zie link filmpje van de fout onderaan). Kheb ook een keer gehad dat alle letters door erkaar ginge, dus het begin scherm van de pc opstarten daarvan bleven de letters staan, maar van de volgende schermen gingen die letters erdoorheen.

Systeem:
Amd xp 2800+
A7n8x Deluxe (asus)
Sapphire radeon 9800 N-pro
80gb HDD van maxtor

Op het begin had ik die fout maar heel soms, maar nu hebbik het elke dag een paar keer. Soms is het ook alleen dat alleen het programma blijft hangen, maar meestal hangt heel de pc.

Mischien handig om te weten, de pc word gekoelt door water, verder geen lekkages ofzo dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Weet iemand hoe dit kan komen? Of hoe ik kan testen waar het aan ligt?

Link voor filmpje van een van de fouten:
http://members.lycos.nl/visionfotos/pcfout.WMV

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Ik heb uw filmpje nog niet bekeken (kan niet op deze pc). Maar het klinkt bij mij alsof er iets mis is met uw videokaart. Waarschijnlijk dat die te warm wordt. (heb zelf iets gelijkaardigs gehad, en dat was toen de videokaart)

Heb je die overclockt of zo?

• darkdesign
  • Niet online
crazyx schreef op 22 april 2004 @ 16:27:
Ik heb uw filmpje nog niet bekeken (kan niet op deze pc). Maar het klinkt bij mij alsof er iets mis is met uw videokaart. Waarschijnlijk dat die te warm wordt. (heb zelf iets gelijkaardigs gehad, en dat was toen de videokaart)

Heb je die overclockt of zo?
Nee is niet overclocked. De koeling zit goed vast, kheb ook heatsinkjes op de memorie van de kaart zitte.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 09:04

Syzzer

Prutser

Heb je d emogelijk met een andere videokaart te starten? Klinkt me heel erg als ene verrotte videokaart in de oren. Blijven ook de letters van de POST staan, of pas vanaf het moment dat windows begint te booten?

• darkdesign
  • Niet online
Nee vanaf het begin, dus: druk DEL voor bios. Vanaf het hele begin. Het is nu voort heel erg, om de 15 min freezed hij.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 19:17

arnova

weet veel, maar niet alles

Check anders eens (een poosje) de voltages & temperaturen van je bord/proc etc. in je BIOS, misschien dat je hier iets vreemds ziet.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• darkdesign
  • Niet online
Ik denk dat het nu opgelost is. Ik heb de 3d-kaart eruit gehaalt en er opnieuw ingezet. Tot nu toe nog geen reboot of freeze gehad. Thnx voor de hulp. Als de problemen weer terug komen dan hoor je dat wel weer:).
Pagina: 1