[Win98] Domein verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een pc hier heeft net een nieuwe NIC gekregen. Alles netjes ingesteld. Maar omdat het een oude pc is uit een bedrijf (ziekenhuis) zat er vroeger al een NIC in met netwerkinstellingen. Deze netwerkinstellingen krijg ik er niet uit - op de een of andere manier moet ik me steeds aanmelden met een domein.

Ik wil me gewoon aanmelden zonder domein, maar wel als client

Dit heb ik al geprobeerd / gecheckt
* alle netwerkprotocollen verwijderd & opnieuw geïnstalleerd
* domein aanmelding staat echt uit ...

Zou het een register-aanpassing kunnen zijn? Zo ja, waar moet ik die zoeken?

Het zoeken op GoT leverde tot nu toe geen antwoorden op. Het Os is - zoals gezegd - Windows 98

==
hoi

Verwijderd

1) opstarten in veilige modus
2) alle 'oude' netwerkrommel verwijderen

Daarna je computer lid maken van een werkgroup, hoe dat moet voor win98 weet ik niet (meer) uit m'n hoofd, maar is in de search wel te vinden..

• Eusebius
  • Niet online
tja,dat heb ik dus ook allemaal gedaan - gewoon in veilige modus alle rommel verwijderd en lid gemaakt van de hier gangbare netwerkgroup

En helaas, dat hielp niets!

==
hoi

Verwijderd

Waar wil je je nou op aanmelden?
Een gewoon netwerk werkt ook zonder gebruikersnaam.

-=edit=-
Als je je niet meer wilt aanmelden moet je ff op microsoft Knowledge Base zoeken naar autologon.

Autologon op microsoft.com:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;141858

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:27 ]

Verwijderd

Je kunt bij de netwerkinstellingen ook de aanmeld-wijze instellen (windows-aanmelding, client voor Microsoft netwerken).. zet die op windows aanmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:41:
Je kunt bij de netwerkinstellingen ook de aanmeld-wijze instellen (windows-aanmelding, client voor Microsoft netwerken).. zet die op windows aanmelding.
Kan maar dan komt hij nog met een inlog-scherm en dat is niet meer nodig.

Verwijderd

Daar kun je twee dingen voor doen:

1) de computer automatisch laten inloggen (kan via TweakUI)
2) de computer niet meer om het inloggen laten vragen.

Optie 2 is natuurlijk wat je wilt, alleen heb je een probleem en dat is dat mijn geheugen mij in de steek laat.

De truuk is dat windows usernames opslaat in een bestandje. Zodra er zo'n bestandje aanwezig is op je computer, zal hij vragen om een naam. Je moet dus even al die bestandjes opzoeken en verwijderen, daarna is je probleem opgelost.

Het nare is alleen dat ik de extentie voor dat bestandje niet meer kan herinneren. Ik dacht .pst, maar dat wordt ook door outlook gebruikt.. mee oppassen dus. Ik zal even zoeken of ik het nog kan vinden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:57:
Daar kun je twee dingen voor doen:

1) de computer automatisch laten inloggen (kan via TweakUI)
2) de computer niet meer om het inloggen laten vragen.

Optie 2 is natuurlijk wat je wilt, alleen heb je een probleem en dat is dat mijn geheugen mij in de steek laat.

De truuk is dat windows usernames opslaat in een bestandje. Zodra er zo'n bestandje aanwezig is op je computer, zal hij vragen om een naam. Je moet dus even al die bestandjes opzoeken en verwijderen, daarna is je probleem opgelost.

Het nare is alleen dat ik de extentie voor dat bestandje niet meer kan herinneren. Ik dacht .pst, maar dat wordt ook door outlook gebruikt.. mee oppassen dus. Ik zal even zoeken of ik het nog kan vinden..
Er staat een waarde in je register die zegt dat hij moet vragen om een inlog je hoeft alleen die te veranderen dan vraagt hij het niet meer.

Hier staat uitgelegd welk register het is en wat er moet staan.

-=edit=-
TweakUI veranderd die waarde in het register, dit kun je ook zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 16:02 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:57:

*.pwd?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:01:
[...]
Er staat een waarde in je register die zegt dat hij moet vragen om een inlog je hoeft alleen die te veranderen dan vraagt hij het niet meer.

Hier staat uitgelegd welk register het is en wat er moet staan.

-=edit=-
TweakUI veranderd die waarde in het register, dit kun je ook zelf.
Dan logged hij nog steeds in hoor, alleen doet hij het automatisch. Je ziet nog steeds het loginscherm voorbijkomen, alleen verdwijnt dit uit zichzelf weer.

Met mijn methode (verwijderen van die bestandjes met onbekende extentie :P) komt er uberhaupt geen loginscherm meer..

//edit
*.pwd?
Give the man a cigar! Tsja.. een bestandje met een wachtwoord.. zou dat .pwd kunnen zijn? |:(

Dus TS: verwijder alle *.pwd bestanden, en je probleem is opgelost..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 16:08 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Voordat je die *.pwd-files verwijderd, ik installeer voordat ik ze verwijder eerst altijd de Client for MS Networks opnieuw. Dan de *.pwd-files verwijderen en een reboot geven. Dan wordt je de eerste keer om een pwd gevraagd, gewoon even door enteren en je hebt dat probleem niet meer.

@Generaal, ik vond dat biertje een beter idee ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BFS op 22-04-2004 16:11 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Ja als je autoinlog zegt is het handig om bij netwerk ff te zeggen dat primaire inlog de windows aanmelding is. Dan meld hij niet meer aan op domein. :)

Het werkt allemaal, mooi he :9

• Eusebius
  • Niet online
ik ga t ff allemaal uitproberen en zal straks ff feedback geven.

==
hoi

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Volgens mij als je in je netwerkomgeving "Microsoft networks" (zo iets) uninstalled, hoef je je niet meer aan te melden.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb ook al geprobeerd alles te verwijderen wat los en vast zit ... maar ik zal er nog xtra op letten.

==
hoi

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
1. het is *.pwl , niet pwd

2. configuratiescherm -> netwerk -> client voor microsoft netwerk -> eigenschappen -> aanmeldingsvalidering -> aanmelding bij windows nt -domein : staat dit uitgevinkt??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

(een controle)

in safe mode is het makkelijkst denk ik

zoek in het register naar een sleutel "MustBeValidated"
als deze aanwezig is en op "Yes" staat
1) of verwijder deze sleutel
2) of zet deze op "No"

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 23-04-2004 20:14 ]

Iperf

• Eusebius
  • Niet online
ajouin schreef op 23 april 2004 @ 17:01:

2. configuratiescherm -> netwerk -> client voor microsoft netwerk -> eigenschappen -> aanmeldingsvalidering -> aanmelding bij windows nt -domein : staat dit uitgevinkt??
Ad 1. Dacht ik ook al :)

Ad 2. Ja, staat uitgevinkt

@Fish, deze sleutel slaat allerwaarschijnlijkst op het feit dat Win zich bij een domein moet aanmelden?

BTW, de pc staat dit weekend achter een gesloten deur (is van een huisgenote); maandag kan ik er pas weer bij.

==
hoi

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Eusebius schreef op 25 april 2004 @ 12:44:
[...]

Ad 1. Dacht ik ook al :)

Ad 2. Ja, staat uitgevinkt

@Fish, deze sleutel slaat allerwaarschijnlijkst op het feit dat Win zich bij een domein moet aanmelden?

BTW, de pc staat dit weekend achter een gesloten deur (is van een huisgenote); maandag kan ik er pas weer bij.
Yup ..... nadruk op "moet"
geen domein logon = niet door kunnen gaan

Iperf

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hehe format je pc :P
toch win 98 :D:D
wordt je pc ook weer beetje fris :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mmore-323 schreef op 25 april 2004 @ 13:43:
hehe format je pc :P
toch win 98 :D:D
wordt je pc ook weer beetje fris :)
dat is wel een beetje waar .. wie weet wat voor policy shit er op die pc gedrukt is

Iperf

• BFS

BFS

Rude awakening

ajouin schreef op 23 april 2004 @ 17:01:
|:( Je hebt gelijk, het is voor mij ook al even geleden dat ik daarmee gewerkt heb ;)

Pagina: 1