[Delphi] Metafile tekenen op Image

Pagina: 1
Acties:

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een in Adobe Illustrator gemaakte tekening geëxporteerd naar een metafile (.emf) bestand. Dit bestand is in een resource bestand opgeslagen.

In het Delphi programma laad ik via TResourceStream de metafile in een TMetafile object. De metafile wordt vervolgens op een Image getekend.

Het probleem is dat dit op sommige computers prima werkt terwijl op andere computers een deel van de tekening niet zichtbaar is.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 23:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Het zou te maken kunnen hebben met de beeldschermresolutie. Die is bij CRT-monitoren meestal ingesteld op 72 dpi, terwijl hij bij TFT's vaak hoger ligt (bijvoorbeeld 96 dpi).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Icelus
  • Niet online
Met "niet zichtbaar" bedoel ik dat bepaalde gedeelten van de tekening (lijnen, cirkels e.d.) niet zichtbaar zijn.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Probeer 'em eens op te slaan als WMF ipv EMF. Dat het niet werkt kan aan van alles liggen, in een W/EMF staat in feite alleen maar opgeslagen welke GDI API calls er gepleegd werden bij het tekenen en deze worden weer 'afgespeeld' als je hem opnieuw tekent. Waarom gebruik je trouwens niet gewoon een bitmap of zo?

• Icelus
  • Niet online
Gebruik nu WMF i.p.v. EMF en dat werkt tot nu toe goed op alle systemen.

Kwam bij het zoeken ook dit tegen:
http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Apr/1009756.html

Misschien dat dit een reden is waarom het op sommige systemen (zonder Service Pack) wel werkt?

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025

BoomSmurf

Am-Ende!

Icelus schreef op 27 april 2004 @ 10:25:
Gebruik nu WMF i.p.v. EMF en dat werkt tot nu toe goed op alle systemen.

Kwam bij het zoeken ook dit tegen:
http://www.securitytracker.com/alerts/2004/Apr/1009756.html

Misschien dat dit een reden is waarom het op sommige systemen (zonder Service Pack) wel werkt?
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Jammer dat de EMF ondersteunining wegvalt, deze heeft nl wel meer mogelijkheden dan WMF.
Pagina: 1