[Mail Relay?] Mail ontvangen als poort 25 is afgesloten

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Ik heb een mail server draaien op mijn Suse linux server. Mail verzenden gaat prima. Mail ontvangen niet, je krijgt echter ook geen error melding terug als je een email verstuurd naar een gebruiker op mijn server.

Ik neem aan dat dit probleem wordt veroorzaakt doordat Quicknet/Multikabel (mijn provider) poort 25 heeft afgesloten.

Nu heb ik begrepen dat ik wel mail kan ontvangen via een andere poort, als ik een zg. mail relay server kan vinden die bereid is om mijn mail te ontvangen en door te geven aan Postfix op een andere poort dan 25.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem en ik neem dus aan dat er mensen zijn die zo vriendelijk zijn om deze service beschikbaar te stellen. (nou niet beginnen over spam en zo want ik kan mij best voorstellen dat je zo'n dienst aanbiedt met een grens aan het aantal emails dat per account verstuurd mag worden per dag waardoor het voor spammers niet interessant is).

Overigens: het MX record staat m.i. goed aangegeven. De domeinnaam betreft aziona.homeftp.net en dirk is een geldige user.

[ Voor 7% gewijzigd door Aziona op 22-04-2004 15:04 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Aziona schreef op 22 april 2004 @ 15:02:
Ik heb een mail server draaien op mijn Suse linux server. Mail verzenden gaat prima. Mail ontvangen niet, je krijgt echter ook geen error melding terug als je een email verstuurd naar een gebruiker op mijn server.

Ik neem aan dat dit probleem wordt veroorzaakt doordat Quicknet/Multikabel (mijn provider) poort 25 heeft afgesloten.
Logisch dat de ander geen melding krijgt, dat duurt eventjes.

Doordat de verzendende mailserver het nog een aantal dagen probeert af-te-leveren bij je en daarna pas melding maakt dat het niet afleverbaar is (soms 5 dagen bijvoorbeeld hangt af van de verzendende mailserver).

Of iemand zo'n dienst aanbiedt, geen idee.

Waarom stap je niet van quicknet af om deze reden en zoek je een ISP die wel gewoon je al je poortjes geeft?

(kan quicknet overigens goed begrijpen dat ze het sluiten, lost een hoop gelazer in 1x op)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.