Toon posts:

[maya] Geen licht achter glas?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in maya bezig een plantenkas te maken en ik render met domeGI. Achter het glas blijft alles donker, terwijl ik wel translucentie en transparantie heel hoog zet.

Ik zou niet weten waar ik naar moet zoeken dus ik post het hier.

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/68R3PCI8KV7H/picserver.jpeg

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Heb je ray-tracing wel aanstaan in de render opties?
btw. translucentie is nutteloos als je transparantie gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door TheNameless op 22-04-2004 15:09 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pic doet het niet, brekingsindex misschien :? Wat voor soort licht :? Welke instellingen :?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En daarnaast welke versie van maya gebruik je? Als je een retail versie van Maya 4.5 of 5 hebt, dan heb je ook automatisch de beschikking over mental ray. Perfecte support voor global illumination en (zeker in versie 5) perfect geintegreerd met de overige onderdelen van Maya.

Misschien ook wel het proberen waard ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe moet ik bedenken wat voor dingen daarvoor bestaan en hoe die werken? Wat kan ik dan met dat mental ray doen?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Je moet ray-tracing gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/licht.jpg

Onder staat een lamp met ray-traced shadows te schijnen op het gat en het bovenste gat heeft een lamp op zich schijnen die DMAP shadows werpt.

Bedenk dus ook goed dat als je transparante oppervlakken hebt dat je dus ook ray-traced shadows moet gebruiken en geen DMAPS.

Ray-tracing moet je aanzetten in je Render Globals.

Verwijderd

Topicstarter
Mental-ray heb ik inderdaad al vaak van gehoord. Maar ik heb een Maya Unlimited van TU/delft bouwkunde, en daar zit geen mental-ray in. Kan ik dat gewoon erbij krijgen op 1 of andere manier?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 21:52:
Mental-ray heb ik inderdaad al vaak van gehoord. Maar ik heb een Maya Unlimited van TU/delft bouwkunde, en daar zit geen mental-ray in. Kan ik dat gewoon erbij krijgen op 1 of andere manier?
Je kunt voor Maya 4.5 gratis een versie van Mental Ray downloaden. Daar moet je even naar zoeken op de Alias|Wavefront site (www.aliaswavefront.com).
Volgens mij hebben ze trouwens besloten het Wavefront gedeelte maar weg te laten. Het is Alias geworden.

Verwijderd

Je gebruikt shadow maps, je moet zoals hierboven gezegd raytraced shadows gebruiken ;)

Verwijderd

PS.

Daar heb je niet perse mental ray voor nodig
Pagina: 1