Toon posts:

vhost werken wel intern maar niet extern (door proxy?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een webservertje op apache 1.3.x met wat verschillende name-based virtual hosts ingestelt.

Op mn lannetje heb ik dit eerst uitgetest door op een windows pc in het hosts bestand het ip van de webserver aan de verschillende namen te hangen (die namen van de vhosts dus).

als ik deze namen nu via mn browser intik kom ik mooi bij de goede paginas uit. maaaaar

Als ik 1 van de 3 verschillende urls op een andere pc die via het internet moet gaan, kom ik altijd bij dezelfde pagina uit. Dit is de default pagina waar je terecht komt als de andere vhost opties niet van toepassing zijn.

bij NameVirtualHost staat *
en bij de VirtualHost staat ook *

het lijkt me dus dat het aan proxy instellingen ligt.. ik zit hier achter een kennisnet proxy :'(
heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54
Ehm, die andere PC heeft dus een andere hosts file ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
die andere pc gaat via het internet, met de domeinnamen is de dns allemaal geregeld en naar mn server gestuurt dus. ik kom ook gewoon op mijn server terecht via het internet maar niet in de goede vhost folder..

Verwijderd

Is het niet zo dat virtualhosts alleen werken met HTTP1.1 en niet met HTTP1.0? Zou het kunnen zijn dat de proxy alleen maar 1.0 spreekt, danwel dat je browser ingesteld is op HTTP1.0 voor proxy verbindingen?