Videobewerkings pakketten: ervaringen en meningen *

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi Medetweakers,

De meeste van jullie kennen t wel. Lekker op vakantie geweest wat her en der gefilmt en bij thuis komt even alle stomme stukjes eruit knippen. De meeste branden hun vakantie films op DVD omdat de kwaliteit niet achteruit gaat na de jaren en omdat dit makkelijker werkt.

Ik werk zelf momenteel ook met een videobewerking programma. Ik hoef er geen poespas erin. (zoals dat je autotjes door je film kan laten racen etc) Het enige wat ik doe is stukjes eruit knippen. Hier en daar een overlapping en een leuk menutje. Na wat onzoek was ik gekomen op het pakket van Pinnacle Studio 8.* . Dit pakket bleek goed te werken en zou ze geld waard zijn. Ik ben trots het pakket gaan kopen en bij thuiskomst kon ik al gaan updaten. Tja, het is niet anders. Studio 9 was toen nog niet te koop btw.

Ik en mijn vriendin hebben toen vrolijk de vakantie film bewerkt. Ondanks dat het pakket om de havenklap vast liet. Onze "project" bestanden door de war gooide en mijn vriendin en ik veel ruzie hebben gehad om het pakket. (reken maar dat je KWAAD word als dat je na uren knippen en je project opslaat een menutje toevoegd waardoor pinnacle vast loopt en bij de herstart van pinnacle je project door de war is gegooit. Alle overlappingen etc staan overal en nergens) ben ik alsnog doorgegaan.

Wij het echt HELEMAAL gehad met het pakket. Ik heb het pakket op een andere PC geprobeert en op een laptop en het pakket liep gewoon NIET stabiel. Klote dus. Ik ben weer wezen zoeken kwam op diversen forums en het bleek gewoon zo te zijn dat pinnacle studio een buggy pakket was. (ook over versie 9 word dit gezegt)

Ik wil dus een nieuw videobewerkings pakket aanschaven. Hij moet gewoon stabiel lopen er hoeft niet teveel poespas mee worden gedaan.

Met welk pakket hebben jullie goede ervaringen? Ik hoor het graag, Ook graag waarom je het prettig vind werken.

Groeten

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
Ik raad je aan om eens Virtual Dub te downloaden en op www.doom9.nl te kijken naar wat tutorials... Het is gratis (tenzij je een speciale codec wilt gebruiken) en je hoeft er echt geen supernerd voor te zijn om het te begrijpen ;).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik vind zelf Adobe Premiere erg goed. Versie 7 loopt hier erg stabiel en werkt snel bij bestanden van bijvoorbeeld 40GB. Het ziet er verder heel zakelijk uit overzichtelijk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ulead Media Studio met zijn grote knoppen en styly look. Je kunt overgangen makkelijk maken, effecten toepassen eveneens. Wat jij dus wil.

Virtual Dub is een goed programma, vooral omdat het gratis is maar erg gebruiksvriendelijk is het nou ook weer niet. Hij moet overgangen maken tussen verschillende video/audiobestanden en dat kunnen saven onder een project. Dat lukt mij niet in Virtual Dub.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46

e1f

Adobe Premiere is een super pakket, maar het kost je dan ook behoorlijk wat helaas...

Voor alleen knippen en plakken is VirtualDub inderdaad genoeg.

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
mmmm ben dus weer wezen zoeken maar iemand ervaring met magix movie maker deluxe 3.*?? zie : http://site.magix.net/index.php?id=1061

of met ulead? zie: http://www.ulead.com/vs/runme.htm

Ulead lijkt mij ook een goed pakket. Of heb ik het verkeerd?

Adobe Premiere vind ik te duur en dat virualdub... tja vind het zo elcheapo eruit zien ;) Het is ook gratis.

Ik denk dat ik toch wil gaan voor of Ulead Of Magix maar... welke?

[ Voor 27% gewijzigd door DukeN op 22-04-2004 15:36 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46

e1f

Ulead is ook een redelijk programma, heb het wel eens gebruikt, maar ben ermee gestopt omdat een hoop dingen die ik wilde doen niet erin konden, wat wel lukte in premiere.

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
DukeN schreef op 22 april 2004 @ 15:33:
mmmm ben dus weer wezen zoeken maar iemand ervaring met magix movie maker deluxe 3.*?? zie : http://site.magix.net/index.php?id=1061

of met ulead? zie: http://www.ulead.com/vs/runme.htm

Ulead lijkt mij ook een goed pakket. Of heb ik het verkeerd?
Ulead heeft geen slecht pakket. Ik heb het geprobeerd en het doet wat het zegt qua simpel videobewerken zoals jij doet. De layout vind ik alleen behoorlijk zuigen. Het zal wel goedkoper zijn dan Premiere natuurlijk en dat telt.

Verwijderd

Op me werk gebruik ik Adobe Premiere 6.5. Dit programma werkt goed, je moet je er wel in verdiepen. Tevens heb je goede Hardware nodig, helaas hebben wij hier een matrox capture card die het niet al te best meer doet. Dat ding vreet 3 pci sloten!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:50
ik denk dat de strekking dus wel duidelijk is: als je even het geld hebt:

ADOBE! :P

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ik zal ulead dan maar gaan proberen. Die heeft ook een trial versie. Kan ik kijken of het wat is. BTW 3 pci sloten? Wat een mega kaart dan :s

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56
Vegas Video :7

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48
Studio is een heel makkelijk werkend pakket, maar idd ontzettend brak. Heb je alle updates over dat kreng heengegooid? Dat zou nml een flink stuk moeten schelen tov de 8.0 versie die je op je CD'tje hebt.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

smallboy

N/A

Ik zou inderdaad eens een van de paketten van ulead gebruiken. Je moet wel tegen zo'n layout kunnen :) maar eigenlijk werkt het dan best goed. Je moet geen super uitgebreide mogelijkheden verwachten, maar zo te zien hoef je dat ook niet.

Wat je evt. ook eens zou kunnen proberen (heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat het wel aardig wat mogelijkheden heeft) is avid free dv

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Don't judge a book by its cover. Virtual Dub is een kwalitatief zeer goed programma dat zeer fijn werkt mits je het even gewend bent. Geef het een kans; het bespaart je geld :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik denk dat je toch ook echt ff virtualdub moet proberen het ziet er dan wel erg elcheapo uit maar ik vindt het een makkelijk pakketje voor het simpele werk!
premiere is een prog waar je je veel meer in verdiepen moet voor je iets gedaan kan krijgen!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

momania

iPhone 30! Bam!

kleine titel fix :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Vegas Video vind ik een zeer intuitief pakket. Verder is Adobe Premiere 6.5 ook prima. Het idee is bij beide hetzelfde. Je plaatst je videostukjes op de timeline en bij een cut ga je naar de tweede tijdlijn. Bij de volgende weer naar de eerste etc.

Bij Premiere zet je de transities op de transitielijn die tussen de 2 tijdlijnen loopt en bij Vegas sleep je de transitie op het stukje video zelf - net wat je zelf makkelijk vindt.

Bij Vegas Video kan je ook kiezen wat je het beste vindt door of de clips op dezelfde tijdlijn een stukje 'in elkaar' te schuiven (je krijgt automatisch een transitie) of door een tweede tijdlijn toe te voegen en vervolgens van de ene naar de andere tijdlijn te springen.

Premiere 7 heeft dit weer omgegooid en gaat nu uit van 1 tijdlijn waarbij je de transities er tussen zet. Tja, sommigen vinden het beter en anderen vinden het slechter. Heb het maar ff geprobeerd en kan er niet echt een oordeel over geven, behalve dat het eerste wat ik probeerder (het toevoegen van effecten) op een voor mij totaal onlogische manier moest...

Wat dat betreft (en op andere punten ook!) vind ik Vegas Video het meest vanzelfsprekend!

[ Voor 17% gewijzigd door Undertaker2 op 23-04-2004 16:06 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:53
Helaas heb ik dezelfde (negatieve) ervaringen met de pinnacle pakketten (7.x en 8.x) altijd maar instabiel... Na iedere bewerking saven helpt nog wel een beetje, mits het programma niet crasht als je gaat saven... Volgende programma wordt zeker geen Pinnacle meer. Dus *Bookmarkje :D

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik werk altijd met Vegas (4.0) en ben er echt helemaal tevreden over :)

Snel, Simpel en Stabiel.

Wat het kost weet ik niet, ik heb hem namelijk niet helemaal legaal.
Ik bewerk niet veel video, zo af en toe wat game video's in elkaar plakken en that's it.

Neem zelf een kijkje op de site zou ik zeggen: http://sonicfoundry.com/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Avid maakt ook onwijs goede bewerkingssoftware in de vorm van Avid Xpress DV en Pro. Erg uitgebreid en een set features waarvan het kwijl als editor uit je mond loopt ;)
Avid Xpress Pro software lets users edit DV, mix resolutions in the timeline, and save space using the new 15:1s offline resolution. Editors can access 24 video and 24 audio tracks with unlimited layers, apply 2D and 3D OpenGL-based effects, edit true 23.976 media, trim and edit using JKL keys, and customize their workspaces. Built-in software "experts" such as AutoCorrect and NaturalMatch color correction, DV Scene Extraction, AutoSave, and ExpertRender let both new and experienced users focus on the creative process, not the technology. And with both Mac OS X and Windows XP software included in the same box so you are ready for the future, no matter what system you're using when you get there
Het grootste verschil zit m erin dat DV alleen geschikt is voor DV input en Pro ook andere soorten invoer aan kan.

Een 'light' versie van Express DV die zéér geschikt is voor editors die weinig eisen stellen (lees: "huis, tuin en keukengebruik") is gratis bij Avid te downloaden en draagt de naam FreeDV. In dit overzicht kun je zien wat de verschillen zijn tussen FreeDV, Xpress DV en Xpress Pro.

Overigens hoor ik ook heel veel goede dingen over Final Cut Pro. Maar dat product is niet echt interessant tenzij je een Mac hebt uiteraard ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

VirtualDub is leuk als je video wilt converteren, trimmen, croppen of simpele effecten wilt gebruiken.

Als montageprogramma is het echter absoluut niet geschikt; je kunt bijvoorbeeld geen projecten opslaan en ook geen transitions maken. Schrap VirtualDub dus maar van je lijstje.

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Verwijderd

ik heb hier idd dezelfde ervaringen met studio 8...

* het loopt niet stabiel
* loopt vast bij opslaan
* traag bij overrekenen bestanden als je het weer terug wilt zetten op je camera... (we werken hier nog met een videorecorder 8)7 )
* werkte op het gegeven moment helemaal niet meer omdat de update had besloten wat bestandjes weg te donderen en die niet weer terug te zetten op de juiste plaats (dit was een update van studio, hij schijnt een dag of twee op de site te hebben gestaan, daarna is het probleem gefixt). Ik moet natuurlijk net die update hebben :P

Ik ben dus ook hard op zoek naar een goed (en vooral stabiel) programma wat lekker werkt met bestanden tussen de 10 en de 60 gig...

adobe première nog niet geprobeerd, maar aan screenshots te zien is het sowieso al beter dan studio (ondertussen ben ik studio echt helemaal zat!!!)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:10

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Magix Video Deluxe ook nog best een leuk programma. Het is supersimpel te leren, het kost niet zoveel en je kan er zeer leuke dingen mee doen.

Heb zelf aardig wat mensen zeer onder de indruk gekregen van wat ik met Magix heb bereikt (aangezien ik nog nooit eerder video bewerkt had maar dat niet wilde laten merken ;))

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zelf ben ik groot fan van virtualdub, je kunt er alleen niet zo makkelijk mee plakken als met iets als pinnacle, het werkt totaal anders. Pinnacle is toch een van de beter werkende pakketten, vind ik. Alleen crashed het idd af en toe. Ik kon altijd wel terug gaan naar mijn laatste save, zodat ik niet veel kwijt was.

Anders is misschien videoframer beter overeenkomstig met wat jij wil, het is iig goedkoop, werkt redelijk makkelijk, en je kan de shareware versie gratis proberen. Het pakket wordt alleen niet echt meer ontwikkeld, geloof ik, dus verwacht niet te veel fancy dingen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

DukeN schreef op 22 april 2004 @ 15:58:
Ik zal ulead dan maar gaan proberen. Die heeft ook een trial versie. Kan ik kijken of het wat is.
Ik heb ook een tijdje gezocht naar een goed betaalbaar programma en heb verschillende pakketten uitgeprobeerd. Pinnacle zag er leuk uit...maar ik heb mijn films toch het liefst zonder allemaal fouten. :r

Ulead heeft geweldig mooie software en het was bijna perfect....maar het renderen gaat zo vreselijk langzaam. Het omzetten van een videobestanden naar DVD duurt onacceptable lang.

Ik kan je aanraden om eens naar Cyberlink Powerdirector 3 te kijken.
Uiteindelijk heb ik deze gekozen, omdat hij uitgebreid is en laat je toch simpel een film bewerken. Heel easy om wat effecten een muziekje etc toe te voegen. Zeer stabiel en doet alles vlotjes en ondersteunt echt alle bestandsformaten. en belangrijk natuurlijk, het is betaalbaar.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 23:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Een pakket zonder teveel poespas, is bijvoorbeeld Roxio Easy DVD creator 6 of 7. je hebt daar een DVD builder inzitten waar je toch heeeel simpel ff snel een leuk filmpje mee in elkaar kan zetten.

Adobe Premiere is een schitterend pakket, maar is wel redelijk lastig in gebruik.

ook een optie is misschien Sonic MyDVD

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
WildernessChild schreef op 23 april 2004 @ 16:32:
VirtualDub is leuk als je video wilt converteren, trimmen, croppen of simpele effecten wilt gebruiken.

Als montageprogramma is het echter absoluut niet geschikt; je kunt bijvoorbeeld geen projecten opslaan en ook geen transitions maken. Schrap VirtualDub dus maar van je lijstje.
In combinatie van andere freeware of plugins voor virtual dub kan alles hoor ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
n00bs schreef op 24 april 2004 @ 14:11:
Een pakket zonder teveel poespas, is bijvoorbeeld Roxio Easy DVD creator 6 of 7. je hebt daar een DVD builder inzitten waar je toch heeeel simpel ff snel een leuk filmpje mee in elkaar kan zetten.

Adobe Premiere is een schitterend pakket, maar is wel redelijk lastig in gebruik.

ook een optie is misschien Sonic MyDVD
premiere moeilijk? dat is zo simpel windows!
je moet even de basics leren en de rest spreekt voor zich zelf.
Premiere pro is idd wel ""moeilijker"" maar ze hebben nou wel een betere positie aan hun software gegeven (het kan nu veel beter mee met Final cut pro enz)

maar buiten dit om,
TS, is voor jou "een elcheapo UI" een rede om een proggie niet te gebruiken?
je kan op zn minst proberen als het toch gratis is. toch?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
pinnacle.. tja..
ik heb er goede en slechte ervaringen mee.
studio kan heel fijn werken. vanaf versie 8.8 (heb nu 8.12) gaat het goed.
MITS
je goede hardware hebt:
goed mobo (prefereer met intel chip)
lieft intel cpu (don't ask why)
ati videokaart
creative geluidskaart

of waar beter verkrijgbaar.

Als je dat voor elkaar hebt kunje met pinnacle echt wel leuke dingen doen.

En dat was uit the noise's ervaringen doos :P

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Ik ben zelf ook op zoek naar een niet al te duur pakket. Ik denk dat het Magix Video Deluxe wordt. Dat pakket is niet moeilijk; in twee uurtjes had ik een filmpje in elkaar gezet. Jammer dat je met de demo daar verder niets mee kan :). Anyways, alles wat ik nodig heb zit er in: Importeren en capturen (al doe ik dat laatste met VirtualDub), bewerken, montage, effecten, titels en het maken van DVD-menu's. De exportmogelijkheden zijn ook uitgebreid: (S)VCD, DVD en allerlei AVI/MPEG formaten. Online voor onder de 40 euro te vinden. Probeer de demo eens, zou ik zeggen.

• elnino
  • Laatst online: 19-08 14:53
Mijn ervaring met videobewerkingspakketten is dat ze bijna allemaal wel hun problemen hebben en dat je, met welk pakket je ook werkt, echt om de zoveel tijd een backup moet maken van je project bestand (dus in een apart bestand). Gelukkig hebben veel programma's een mogelijkheid 'Save Copy As...'.

Ik heb zelf gewerkt met Adobe Premiere 6.5, wat ik zelf een heel prettig pakket vind. Alles is te vinden en na een paar keer oefenen kun je alle opties wel vinden. Helaas zit de optie voor Realtime Preview nogal verstopt (bij Project Settings). Helaas was deze versie (op mijn computers althans) niet helemaal bugvrij, hij liep om de zoveel tijd vast en er zit bovendien ook nog een nare bug in die ervoor zorgt dat projectbestanden op een gegeven moment onleesbaar worden. Dat kan overigens wel weer verholpen worden door in Kladblok enkele komma's te veranderen door punten... 8)7

Vooral de titeleditor van Premiere 6.5 is sterk verbeterd ten opzichte van die van Premiere 6.0. De titels zijn nu veel mooier en makkelijker te bewerken. Helaas zitten hier ook enkele bugs in, die meestal te verhelpen zijn door Premiere opnieuw op te starten.

De nieuwe versie (Premiere Pro, ook wel aangeduid met Premiere 7 ) is qua interface totaal vernieuwd. Als je de vorige versies gewend bent, is het wel even wennen. Vooral zaken als Motion e.d. zijn nu anders geregeld (met keyframes). Ook is het volgens mij niet meer mogelijk om met A/B-track-editing te werken, zoals Undertaker2 al eerder in dit topic aangaf. In de vorige versies kon je nog kiezen tussen A/B- en Single Track-editing. Mogelijk zit die optie wel ergens verstopt en heb ik hem nog niet kunnen vinden.

Ik heb ook vrij lange tijd gewerkt met Ulead Mediastudio 2.5 (en dat is een hele oude versie) en dat was ook een vrij overzichtelijk programma. Dat programma was nog uit de tijd dat Metal-interfaces nog niet bestonden (het Windows 95-tijdperk :) ). De opbouw van dat programma was vrij logisch, maar ik denk dat die versie qua mogelijkheden zich niet meer zo makkelijk kan meten met de mogelijkheden van de programma's nu. De latere versies van Mediastudio ken ik eigenlijk niet.

Over Pinnacle Studio heb ik zelf wel positieve verhalen gehoord, het is vooral gebruikersvriendelijk en bedoeld voor de beginnende videobewerker. Als je een programma als Premiere gewend bent, zal het denk ik vrij lastig zijn om te werken met dit programma, omdat je simpelweg enkele mogelijkheden mist. Kwaliteit van dit programma is redelijk en er zitten (zeker in combinatie met Hollywood FX) enkele leuke effecten in. Waarschijnlijk zullen de semi-professionals die effecten niet gebruiken, omdat ze wel heel erg 'consumenterig' zijn, maar beginnende videobewerkers vinden dat leuk. De professionals gebruiken in de praktijk toch bijna alleen maar de 'hard cut' of een simpele smooth transition (dat het beeld overvloeit van het ene beeld naar het andere).

Bij Pinnacle is het trouwens wel belangrijk eerst te checken naar de nieuwste patches op de website, Pinnacle is namelijk berucht om zijn bugs... (Hoewel de laatste versie toch iets beter schijnt te zijn.)

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ff een behoorlijke kick...

omdat ik net terug ben van vakantie, en dus mn filmpjes wil omzetten naar digitaal, ben ik dus ook op zoek naar een goed bewerkingsprogramma...

ik heb nu dus een avi bestand(je) van zo'n 12 Gb, maar zowel in premiere 6.5 en studio 9, kan ik hem niet openen voor verdere editting...

heb het filmpje dmv windows movie maker op mn schijf gezet, gewoon op DV kwaliteit... windows movie maker heeft verder geen problemen met het openen en editten van het bestand, alleen ik wil toch een iets uitgebreider pakket...

klopt het dat studio9 en premiere problemen hebben met grote files?

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
ALs het probleem bij grote bestanden ligt, dan split je het toch in 2 bestanden en die zet je in Premiere of een andere programma naar jou voorkeur weer achter elkaar.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
nooit iets van gemerkt...
capture het anders even opnieuw in delen.. (van 4 gig ofzo)
als het dan nog fout gaat ligt het misschien aan een foute instalatie of aan je hardware...
heb het zelf namelijk nog nooit mee gemaakt :?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hmmm 1 tapeje word moeilijk opnieuw capturen... die is alweer terug naar een kennis van me (had ik zelf niet gefilmd dus)

wat is een snel progje dat hem voor me kan splitsen? virtualdub doet er al snel een uur over... of heb ik geen andere keus?

[ Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 09-11-2004 19:28 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb bestanden van 35GB in Pinnacle en Premiere geedit, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar je geeft aan dat je het via Moviemaker op de schijf hebt gezet. Ik ken moviemaker niet goed, maar waarom heb je het niet gewoon in Studio gecaptured? Zeker weten dat je dan een DV compatible AVI bestand krijgt. Heb het net zelf ook nog gedaan, werkt echt prima.
En wat probeer je om hem te openen in Studio? Is je partitie trouwens wel NTFS?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

hmm... ik ken dit soort ergenissen... |:(

Ben je lekker een uurtje aan t videobewerken in pinnacle... looptie weer vast en ben je weer alles kwijt, wel een tip is; VAAK GENOEG SAVEN!
Sorry voor de caps... maar dat werkte ong. bij mij. Pinnacle gooit alles in je geheugen en die is met videobewerking errug snel vol, met saven gooit'ie t tenminste lekker op je HD.

Ik heb ook Ulead en Premiere geprobeerd; Ulead kon ik minder handig mee werken en Premiere vond ik idd te ingewikkeld, maar hurrah! hurrah! Er is binnenkort Premiere Elements en die ga ik dus ook nog wel proberen.

Uiteindelijk heb ik dus een DVD weten te branden met Pinnacle (ik vind het nog steeds wel een leuk programma eigenlijk), maar ben nog niet te vrede over het resultaat.... :/
Als ik de dvd afspeelt hapert'ie ontzettend als ik een bewerking heb aangebracht! Zoals een ondertiteltje of een overgang.

Ligt dit aan het vermogen van de pc (ik heb tijdens het renderen iedereen uit de buurt van de pc gehouden en alle programma's uit gegooid die het geheugen volgooien), of ligt dit echt aan Pinnacle zelf?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Welke versie Pinnacle heb je? Ik heb net een film gemaakt met verse 9.3, en absoluut geen enkel probleem bij overgangen, en er zitten er echt 10-tallen in. Zo vloeiend als het maar kan.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik heb zelf laatst een DVD gemaakt van analoog video materiaal. Heb daar toen voor gebruikt virualdub, powerdirector 3 en DvDlab. Vind het jammer dat je bij powerdirector niet helemaal vrijbent om bitrate resulotie etc vrij in te stellen. Voor de rest makkelijk om mee te werken. heb DVDlab gebruikt ipv Powerdirector voor het maken van de uiteindelijke dvd omdat deze de video niet re-encode. En het maken van de dvd structuur (menu's, links etc) is veel beter.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

smallboy

N/A

RonnieB82 schreef op 09 november 2004 @ 19:10:
ik heb nu dus een avi bestand(je) van zo'n 12 Gb, maar zowel in premiere 6.5 en studio 9, kan ik hem niet openen voor verdere editting...
Je hebt het toch wel als dv gecaptured neem ik aan?

Dan zou je nog kunnen proberen om van type I -> type II te converteren, of andersom. Dan opent ie misschien wel.

Even gauw gegoogled: http://www.ulead.com/download/dvconverter/download.htm

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Microkid schreef op 09 november 2004 @ 19:32:
Ik heb bestanden van 35GB in Pinnacle en Premiere geedit, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar je geeft aan dat je het via Moviemaker op de schijf hebt gezet. Ik ken moviemaker niet goed, maar waarom heb je het niet gewoon in Studio gecaptured? Zeker weten dat je dan een DV compatible AVI bestand krijgt. Heb het net zelf ook nog gedaan, werkt echt prima.
En wat probeer je om hem te openen in Studio? Is je partitie trouwens wel NTFS?
Ik heb hem met movie maker gecaptured, omdat ie in premiere stopte met capturen, zodra ik een ander venster aanklikte... (erg vervelend bij films van 45 minuten)
mn partitie is wel NTFS, en volgens moviemaker word ie naar dv formaat gecaptured... ga nu ff die dv converter downloaden, even kijken of dat wat uitmaakt!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Dat van Premiere klopt. Zolang het capture window active is, moet je niks anders aanraken, anders stopt de capture meteen. Dit is per design. Moet je mee leren leven. Capture aanzetten en weglopen.
Mocht de converter niet werken, dan adviseer ik toch om hem nogmaals te capturen met Studio, dan kan je hem ook meteen bewerken.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

na het converten naar type 2 dv file, kan ik gelukkig het bestand wel openen in premiere!

kom er alleen net achter dat die converter alleen werkt met bestanden tot 4Gb, ander krijg je allerlei ruis... (wat ik nu dus heb halverwege mn film..) ben nu dus een avi splitter aan het downloaden, en dan zou ik eindelijk aan de gang moeten kunnen ;)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:10

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

2 aanraders :

Low cost segment : Magix Video Deluxe

(heb hiermee voor een amerikaanse universiteit lessen van mijn moeder bewerkt, en ze vonden het meer dan goed, recommendation voor gekregen). Enige nadeel van Magix vind ik dat je weinig met het geluid kan doen. Voor de rest superpakket, alleen liep het bij mij soms vast. Maar het pakket is supersimpel. Prima pakket

Als het wat meer mag kosten : Sony Video Vegas 5

Heb de stap gemaakt naar Video Vegas 5 om de volgende DVD serie voor die universiteit te maken omdat dit toch een professioneler pakket is. Als je magix al eens gebruikt hebt is dit pakket in wezen net zo simpel. Werkt in veel opzichten helemaal hetzelfde (natuurlijk wel een hoop verschillen) maar het beeld en het geluid zijn gewoon een stuk beter dan bij Magix en als je wil heb je een hele hoop opties meer om in te stellen voor een prachtig resultaat (maar het hoeft niet, met presettings kun je al hele mooie dingen voor elkaar krijgen)

Als je het geld ervoor over hebt is Vegas Video 5 een aanrader, wil je er weinig aan kwijt is Magix imo de beste optie.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb een filmpje gemonteerd met Adobe Premiere 1.5.

Ik vind het een ideaal programma. Niet ingewikkeld in zijn geheel. Het werkt altijd prima. Het vraagt wat van je computer maar dan heb je ook wat. Het was een filmpje met still images, video, ondertitels enz. enz. Het was een filmpje van 8 minuten. In een paar uurtjes zat het in mekaar. Probleem was dat ik het beeld en geluid afzonderlijk aangeleverd kreeg en dat dus moest synchroniseren. wat ook prima te realiseren was met Premiere overigens.

Het erg handige vond ik dat ik het direct naar DVD kon exporteren zonder moeilijk te doen.
Pagina: 1