[XP/W2k3] Exchange verandert ingelogde gebruiker?

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Situatie:

Domein (win 2k3) met daarop een aantal gebruikers. Er draait een exchange (2k3) server om alle gebruikers van 1 mailbox/agenda gebruik te laten maken.

Probleem is nu dat als ik inlog als bijvoorbeeld piet en ik heb outlook gestart (die gebruik maakt van gebruiker agenda) ik plotsling geen piet meer ben op de ad maar agenda en dus alle bestandsrechten etc niet meer kloppen, enig idee hoe dit is op te lossen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

is de eigen mailbox eerst toegevoegd aan Outlook en toen de gesharede? Exchange heeft weinig met AD te maken in principe met user authentication, alleen voor inloggen kijkt Exchange naar AD of jij uberhaupt wel rechten op die mailbox heeft.

• _-= Erikje =-_
de enige gebruiker die in outlook staat is de gebruiker agenda die dus alleen voor het delen van de agenda gebruikt word. Log ik in als "erikje" en maak ik vervolgens een bestand aan op een share dan is de eigenaar "agenda" ipv "erikje" dat is dus in mijn optiek niet juist?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mutsje schreef op 22 april 2004 @ 14:38:
Exchange heeft weinig met AD te maken in principe met user authentication, alleen voor inloggen kijkt Exchange naar AD of jij uberhaupt wel rechten op die mailbox heeft.
Niet helemaal waar... ;)

Hebben de gebruikers ook een eigen mailbox :? Of loggen zij expliciet in onder Agenda (binnen exchange)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• _-= Erikje =-_
die loggen expliciet in onder agenda via outlook en hebben dus geen eigen mailbox

• _-= Erikje =-_
is er nou echt niemand die enig idee heeft hoe het kan dat ik als gebruiker "A" inlog en een bestand maak dat dat bestand van gebruiker "B" is ?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_-= Erikje =-_ schreef op 28 april 2004 @ 11:03:
is er nou echt niemand die enig idee heeft hoe het kan dat ik als gebruiker "A" inlog en een bestand maak dat dat bestand van gebruiker "B" is ?
Ik kan er helemaal niks over vinden met Technet of MSDN...

Wat is precies de configuratie van je mailbox-account?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• _-= Erikje =-_
Er is 1 mailbox voor de gebruiker "Agenda" de overige users loggen in met winxp pro onder hun eigen username (windows) en hebben dus geen mailbox op de server.

Outlook is zo ingesteld dat outlook met de exchange server verbind als "Agenda" zodat alle mensen dezelfde mailbox/agenda gebruiken. Maar nu is dus iedereen gebruiker agenda ook in windows, dus als ik inlog als "erikje" en ik maak een nieuw bestand aan is de eigenaar "agenda".

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beetje twijfelgeval, maar we gaan het even in --> WOS proberen, icm. kleine titeledit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _-= Erikje =-_
Zelfs dat hielp niet veel :( nou ja, dan maar uithuilen en verder zoeken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je beschrijft een gek probleem wat in principe niet eens zou kunnen.

Kan je als je de situatie hebt die jij beschrijft dit eens testen:

- Creeer in notepad een bestand en sla dat op je C:\ schijf op - en draai er vervolgens cacls op en post die output hier eens.

- In cmd.exe - wat zegt de output van 'echo %username%'

- In cmd.exe - doe eens 'echo %username% >>C:\myfile.txt' - draai vervolgens cacls over C:\myfile.txt en post die output hier.

- Als je in cmd.exe via runas.exe een nieuwe cmd.exe opstart onder de user waaronder je ook inlogt bent - en je herhaalt bovenstaande stappen - wat is daar de output van?

oh en ik heb eventjes je topic wat opgeschoond :)

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 02-05-2004 19:04 ]

• _-= Erikje =-_
Geen probleem 't was een beetje solo topic aan het worden.
Ik ben morgen weer ter plaatse daarzo en zal de bovenstaande info even opzoeken, ik vermoed dat de "echo %username%" als uitkomst "agenda" gaat geven want toen ik een programma installeerde vulde hij dat standaard in bij naam.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je dan zeker dat je je Outlook niet met de 'runas' feature runt? Kan je overigens al het bovenstaande ook nog eens testen voordat je Outlook start? :+

• _-= Erikje =-_
uitlook is 100% zeker niet met runas uitgevoerd, ik zal het even allebei proberen
Pagina: 1