[Excel] totalen over meerdere werkbladen

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:19
Wil het volgende doen: Heb meerdere werkbladen. Op elk werkblad komen meerdere producten voor. Stel: appels, peren en komkommers.
De aantallen van bijvoorbeeld de appels staan echter niet in de zelfde cellen maar bijvoorbeeld op het ene werkblad op A4, op het volgende werkblad in de cel C9 en op het laatste werkblad op F29.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik op het laatste werkblad de totalen voor alle appels krijg die in de voorgaande werkbladen staan? Ik weet dat je met Som( blablabla) de totalen op 1 werkblad kan tellen maar hoe zorg ik er nu voor dat dit ook over meerdere werkbladen gaat? :?

Als ik zo m'n vraag terug lees ziet hij er niet slim uit.....nu maar hopen dat dit niet zo blijkt te zijn.... ;)
:X Heb gezocht bij microsoft, in de help van excel, in de search maar heb niks kunnen vinden...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

Wom

Maak gebruik van de volgende verwijzingen: Blad3!A1

Verwijderd

Bedoel je dit :?

Op blad2 de som laten zien van cellen op blad1

=SOM(Blad1!B13:B17)

(Heb hier nederlandse Excel, in het engels moet het dus SUM zijn).

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

=SUM(Sheet1!B7;Sheet2!B2) bijvoorbeeld. :)

Ik word traag. :P

[ Voor 26% gewijzigd door _the_crow_ op 22-04-2004 14:17 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 22 april 2004 @ 14:15:
Maak gebruik van de volgende verwijzingen: Blad3!A1
Ben je me dus net voor met het antwoord :|

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 14:17:
[...]

Ben je me dus net voor met het antwoord :|
Je bent wel uitgebreider ;)

@ Topicstarter, dit is ook in de help te vinden van Excel; dus je zoekcapaciteiten zijn niet echt je van hét ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 22-04-2004 14:21 ]

• Niek_
Doe mij dan eens een goede zoek-opdracht waarmee jij het resultaat vind... :) Ik vond het antwoord dus echt niet... Aan aantal omschrijvingen geprobeerd maar blijkbaar blijft het moeilijk om een goede omschrijving te vinden... :|

Maar goed, allemaal bedankt voor jullie reacties, het is gelukt _/-\o_

• Wom

Wom

Niek_ schreef op 22 april 2004 @ 15:01:
Doe mij dan eens een goede zoek-opdracht waarmee jij het resultaat vind... :) Ik vond het antwoord dus echt niet... Aan aantal omschrijvingen geprobeerd maar blijkbaar blijft het moeilijk om een goede omschrijving te vinden... :|
berekening werkblad of koppeling ander werkblad

Dan krijg je oa. Formules gebruiken om waarden op andere werkbladen en in andere werkmappen te berekenen als resultaat in Excel 2000. :) Het was verder geen verwijt hoor, maar als ik het in de help kan vinden kan iemand anders dat ook ;)
Niek_ schreef op 22 april 2004 @ 15:01:
Maar goed, allemaal bedankt voor jullie reacties, het is gelukt _/-\o_
Kijk, daar gaat het uiteindelijk om ;)

• Niek_
AudiRS4 schreef op 22 april 2004 @ 15:08:
[...]

berekening werkblad of koppeling ander werkblad

Dan krijg je oa. Formules gebruiken om waarden op andere werkbladen en in andere werkmappen te berekenen als resultaat in Excel 2000. :) Het was verder geen verwijt hoor, maar als ik het in de help kan vinden kan iemand anders dat ook ;)

[...]

Kijk, daar gaat het uiteindelijk om ;) <----- Das natuurlijk helemaal waar! :)
Heb jouw trefwoorden ook nog even gebruikt (kon het niet laten ;) ) en je had inderdaad gelijk. Blijft toch lastig om de goede trefwoorden te kiezen... :| ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 22-04-2004 15:19 ]

• Wom

Wom

Niek_ schreef op 22 april 2004 @ 15:19:
[...]

Heb jouw trefwoorden ook nog even gebruikt (kon het niet laten ;) ) en je had inderdaad gelijk. Blijft toch lastig om de goede trefwoorden te kiezen... :| ;)
Tja, als je niet precies weet waar je op moet zoeken blijft het altijd lastig.
Pagina: 1