Toon posts:

[videobewerking] bluescreen kleuren filteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er van blue/greenscreens gebruikt word gemaakt voor bv. spelprogramma's zoals bv. lingo.

Is dit ook mogelijk op andere kleuren screens? rood ofzo??? Of is dat te moeilijk ivm. schaduw etc.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rood is minder handig omdat ook lippen en je huid roodtinten bevat.
Daarom wordt meestal blauw of soms ook groen gebruikt.

Verwijderd

is volgens mij onpraktisch omdat rood veel vaker voorkomt in bijvoorbeeld huidskleuren. Blauw komt -naast dat het aan het einde van het zichtbare spectrum ligt- minder vaak voor.

edit: te laat.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar in principe is dit dus wel degelijk mogelijk? Mijn leraar beweerd namelijk anders!

Mij lijkt dit onzin... omdat je rood ook zou moeten kunnen filteren.... denk ik

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je een smurf voor een redscreen zet kan je idd prima filteren. Alleen bij mensen zal dat dus door het vele rood in onze huidskleur niet goed lukken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:05
Alle kleuren zijn te filteren, of het praktisch is, is wat anders. Blauw en zeker groen zijn het meest makkelijk te "keyen". Dit omdat 100% blauw nauwelijks in natuurlijke vorm aangetroffen wordt en zo dus weinig per ongeluk wegfilterd. Groen is een kleur die heel goed door komt op video, ook als er weinig licht is. En blijft door de huidige compressie technieken vaak (theoretisch) beter overeind.

Bluescreen opnames of chromakey opnames vereisen veel voorbereiding en veel licht, wil je het tijdens de montage makkelijk hebben.

Zorg voor goede egale belichting van de achtergrond. Plaats het object zo ver mogelijk van de achtergrond af. Bij greenscreen opnames plaatsen wij ook een lamp vanachter op het object , met een magenta filter. ZO krijg je mooie strakke uitgesneden vormen. Bij blauw zul je een amber filter gebruiken. (de complementaire kleur van je achtergrond)

[ Voor 6% gewijzigd door videodok op 22-04-2004 14:38 ]

Pagina: 1