Toon posts:

upgraden pc wat kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien er in ons huis steeds meer gebruik wordt gemaakt van de pc willen we onze oude p 133 die via het netwerk aan mijn cel 333 zit upgraden ik wilde weten wat ik het beste kan kopen ik heb nu:
p cel 333
1* 128 1 * 32 mb intern
viper 770 ultra
20 gig hd en 4 gig hd

en een p 133 16 mb zonder veel noemswaardig.
Nou wilde ik 32 mb uit mij cel333 halen die bij die oude prikken en ook de cel 333 +mobo overzetten daar een oude 4 mb agp video bij kwakken en nog 32 mb erbij prikken + eventueel een extra schijf voor mijn oude celeron wilde ik dan een athlon kopen +mobo
voor wie het nog kan volgen:
-wat is een goed mobo voor mijn athlon
-nog betere suggesties?
ps het geheel moet onder de 1000 gulden blijven

Verwijderd

Ik zou idd gewoon je mobo+proc naar je ouwe P133 gooien. Dan nog 32 MB erbij, doet ie het voorlopig wel weer ff (als je je athlon voor de zwaardere shit gebruikt).

Voor die athlon kan je een ASUS K7M kopen, of de nieuwe MSI K7 PRO (OEM). Het voordeel van die twee is dat je de FSB kan tweaken. Als je daar geen behoefte aan hebt zou ik voor het ouwe MSI bord gaan (doet het hier prima).

Als je tot de 29e wacht zijn de athlons een stuk goedkoper (zie nieuws). Koop dan gewoon een athlon met de hoogste kloksnelheid die je kan betalen. Eventueel FSB op 110, en met ee GFD'tje nog wat verder klokken. Ik wil binnenkort mijn athlon 500@600 krijgen....

Verwijderd

Topicstarter
wordt die prijs dan gelijk doorberekent?

Verwijderd

Mijn ervaring leert me dat het MSI bord verreweg de beste is. Dat Asus ding kan je wel lekker overklokken enzo, maar stelt zware eisen aan de rest van het systeem. Je moet voor Asus een bepaalde voeding hebben ook nog (weet niet welke). Verder is het MSI bord stabieler. Je kan trouwens het beste ook een andere kast kopen voor je Athlon. De beste is de InWin kast. Maar je moet maar even kijken op de AMD site. InWin vind ik de beste, want hij is lekker breed en heeft veel mogelijkheden voor extra ventilatie.

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

Verwijderd

Voor ELKE athlon moet je een 300W voeding nemen als je een zware videokaart/meerdere HD'z hebt. Ik heb zelf geen ervaring met de K7M, maar mijn MSI6167 (normaal) is redelijk goed. Af en toe wel istabiel, maar ik weet niet of dat daaraan ligt... Dus:

Als je niet wil oc'en (FSB), ga dan voor de MSI 6167, als je wel wil FSB'en, ga dan voor de 6167 PRO (wel de OEM versie). Als je geen haast hebt kan je ook wachten op een goed 133MHz/DDR mobo (wordt mijn volgende).....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel haast en hou kan ik zien hoeveel wat mijn huidige kast is ik heb nl. een flinke video kaart 2 hd's een cd rom en een writer dus dat vreet wel wat denk

Verwijderd

Topicstarter
en weet iemand nog waar ik een athlon 500 voor een redelijke prijs kan krijgen?
Pagina: 1