[VB]beginnen met proggen > LCD

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Sorry als ik een verkeerde topictitel heb gebruikt. Maar ik zou graag willen beginnen met programmeren. Op school heb ik al wat basis Java gehad (5havo). Thuis heb ik een boek van VB6. Waarmee zou ik dan het beste kunnen beginnen? Het makkelijkst op mee te beginnen? Ik wil graag voor mijn lcd (KS0108B) een programma schrijven, omdat er weinig software voor is. Ik weet verder bijna niks van programma ook niet hoe ik zoiets moet aansturen? Hoe kan ik dat heb beste beginnen?

alvast bedankt :)

edit:
Ik ga na de havo Techische Informatica doen, daar ga ik ook C++ leren, zou het dan goed zijn om nou al hier in te beginnen?

[ Voor 13% gewijzigd door jordz. op 22-04-2004 13:58 ]

Arch Linux

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als je na school aan het werk wil als programmeur in een zakelijk omgeving zou ik als ik jou was aan de slag gaan met de verschillende talen binnen het .NET framework (en dan met name C# of VB.Net) of Java/J2EE. Vergeet daarbij ook niet wat kennis op te bouwen met betrekking tot SQL Server en/of Oracle. En last but not least is wat kennis over UML/design patterns/e.d. ook zeer mooi meegenomen. :)

Overigens zou ik het communiceren met hardware aanpakken met een unmanaged programmeertaal, dus C of C++ (en wellicht een snufje Assembler)

[ Voor 16% gewijzigd door mindcrash op 22-04-2004 14:13 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Als je de technische richting opgaat neem dan C of nog liever C++. In C++ kun je gewoon 'plat' programmeren als in C, en je kunt ook heel mooi OO programmeren. Beide zijn nuttig, tenminste in mijn technische richting.

VB kan altijd nog ( maar liever niet ;) ) .

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• jordz.
Ik heb al 2 jaar informatica gehad op havo. Maar ik weet niet wat 'plat' programmeren in houd of heel mooi OO, maar is het het beste om meteen met C++ te beginnen? Bijna zonder enig programmeer kennis. Ik heb in de FAQ gekeken, welke boeken dan goed zouden zijn, of zijn die pdfjes op internet ook goed?

edit:
Is bijvoorbeeld Aan de slag met C++ een goed boek om mee te beginnen?
klik
Er staat bij van wel. Of raden jullie mij een ander boek aan om mee te beginnen?

[ Voor 46% gewijzigd door jordz. op 22-04-2004 16:55 ]

Arch Linux

• jordz.
Ik zie net dat ik leer programmeren in Java, C en C++. Zou ik dan ook met java mijn lcd kunnen aansturen (is me uiteindelijke doel :P, ja en natuurlijk een taal leren :Y) )

[ Voor 13% gewijzigd door jordz. op 22-04-2004 17:16 ]

Arch Linux

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

met 'plat' programmeren bedoeld farlane waarschijnlijk dat C een procedurele taal is. makkelijk gezegd komt dat er op neer dat je (hoeft niet) alle code achter elkaar in een file ragt en structureerd op basis van functies.

Java/C# (en C++ maar in mindere mate) zijn OO, Object Oriented, waarmee je de application structuur opbouwt door middel van objecten. ik zelf ben begonnen met Java, wat in mijn mening een mooie taal is om mee te beginnen. je leert meteen OO programmeren (wat in mijn ogen velen malen mooier is dan procedureel programmeren) en het neemt veel lastige punt van C(++) weg, zoals pointers and stuff.

het belangrijkste van programmeren is dat je niet een bepaalde taal leert met de daarbij horende syntax, maar meer de principes van programmeren. wanneer je dat onder de knie hebt is het overstappen naar een andere taal een fluitje van een cent.

als ik mijn mening mag geven zal ik aanraden met java te beginnen en later over te stappen op C++ en te gaan worstelen met alle ongemakken van de taal :)

Java is echter niet echt de juiste keuze voor het aansturen van hardware (jouw lcd) maar als je net begint is dit misschien ook wel wat te hoog gegrepen.

(iemand kan me verbeteren als ik iets verkeerd heb uitgelegd, ben namelijk niet zo goed in uitleggen, maar wel in proggen :P)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBoB op 22-04-2004 17:28 . Reden: typos ]

• jordz.
CyBoB schreef op 22 april 2004 @ 17:25:
(iemand kan me verbeteren als ik iets verkeerd heb uitgelegd, ben namelijk niet zo goed in uitleggen, maar wel in proggen :P)
:D

Ok bedankt, dan ga ik maar verder met java :) Ik wist wel wat Object Oriented was trouwens :) Bedankt voor de replies!

Arch Linux

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
joRDzz schreef op 22 april 2004 @ 17:30:
[...]

:D

Ok bedankt, dan ga ik maar verder met java :) Ik wist wel wat Object Oriented was trouwens :) Bedankt voor de replies!
In de technische hoek wordt niet veel Java gebruikt, maar he .. als je daarmee leert een goed programma in elkaar te zetten kun je het ook in andere talen. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1