Eng geluid...

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 20:42
Hi allemaal,

Ik heb een vet probleem waar ik stapelgek van word...ik kom er niet uit dus ik leg het maar aan jullie voor.

Ik heb een Intel Pentium 2 450MMX met Chaintech 6BTM en 128meg ramgeheugen.
en een 17 gig seagate schijf.

Ik draai Windows2000 US.

Maar sinds enkele weken maakt mijn PC op een random interval een piepje, echt heel irritant. Dit heb ik verholpen door in Tweakui beep on errors uit te zetten, maar echt oplossen is dat niet natuurlijk.

Maar een ander groot probleem is is dat tie nu vaak een "eng geluid" maakt. Hetzelfde geluid als vroeger bij stunts als je bijv. uit de looping knalde.
Het ergste is dat m'n PC dan ook 1 minuut lang hangt...

Ik denk dat het m'n HD is die dood aan het gaan is, maar ik heb ondertussen al 8 schijven dood gemaakt, en toen die dood gingen maakte ze een totaal ander geluid.

Dus mijn vraag is: Wat zou het anders kunnen zijn????

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17813

Zoiets dergelijks heb ik ook gehad, maar dan met een heel ander systeem. Bij mij was het de geluidskaart die in de stress ging, omdat mijn windows versie te zwaar was voor de configuratie van mijn pc. De geludskaart kreeg dan allemaal verkeerde data in zijn geheugen / buffer of iets dergelijks...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
Ik heb gewoon een SbLive! en die heeft het altijd al gedaan, het geluid komt ook niet uit m'n speakers maar uit m'n PC, maar ik kan niet echt horen waar het precies vandaan komt ;(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17813

Aah! Een soort krassende ruis? Dat heb ik OOK gehad... Vooral als ik zelf de computer herstartte na een crash (best wel vaak dus :P )

En toen bleek dat de voedingskabel van m'n Primary Harddisk niet helemaal lekker zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
Zal dat het dan zijn wat ik al maanden hoor.
Ik dacht al dat ik gek was maar een van mijn pc's doet dat hier ook.
Snapte er al niks van ..
Hmmz..
Check mijn hardware en de jouw is.. mischien een overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
uhhu krassende ruis idd, heb ik ookal aan gedacht, alle kabeltjes gecontroleerd en alles zit gewoon stevig en zo vast als een huis, heb ook m'n kast open gezet voor een goede koeling. Heb zelfs m'n hele schijf leeg gehaald, opnieuw gepartitioneerd en windows eropnieuw opgeknald, alles zonder suc6...volgens mij is uit het raam gooien en een gameboy kopen de enige oplossing

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParoXysm
De enige overeenkomst die ik zie Dromer is de sblive en de plexwriter, alleen heb ik dan een 8/4/32a...dus daar kan het niet aan liggen denk ik

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
Mja mischien toch de SBLive?
Het is echt gewoon een piepje wat ik hoor..
Snap er niks van..
Het scheelt wel.. nu ik weet dat meerdere mensen het hebben hoef ik niet maar naar de zielenknijper voor vreemde geluiden in mijn hoofd :)
Pagina: 1